Vokietija nuo pat Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo tapo pagrindine rinka iš kur į mūsų šalį atvyksta naudoti automobiliai. Tarp Lietuvos vairuotojų populiariausi yra Vokietijos gamintojų modeliai. Kodėl jau daugiau nei tris dešimtmečius šios tendencijos nesikeičia ir kodėl naudoti automobiliai iš Vokietijos gali būti geriausias pasirinkimas?
Iš Vokietijos – daugiau nei trečdalis
Naudoti automobiliai Vokietijoje: kodėl ši rinka labiausiai patinka lietuviams? Kad ši šalis yra didžiausia rinka iš kurios į Lietuvą įvežama daugiausiai naudotų automobilių, patvirtina ir statistika. Pagal VĮ „Regitra“ pateikiamus duomenis nuo 2023-ųjų sausio iki lapkričio į mūsų šalį iš viso buvo įvežta 134,5 tūkst. naudotų M1 klasės lengvųjų automobilių. Kaip manote, kokią dalį iš jų sudaro atvežti iš Vokietijos? Pagal statistikos duomenis gerokai daugiau nei trečdalis – 49,1 tūkst. Antra pagal dydį rinka yra Prancūzija, iš kurios į Lietuvą atvyko beveik 17,7 automobilių, o trečioje pozicijoje Nyderlandai, su maždaug 10 tūkst.
Tarp populiariausių 2023-iais į Lietuvą įvežtų naudotų automobilių gamintojų keturias pirmas vietas penketuke taip pat užima Vokietijos gamintojai. Pirmoje vietoje „Volkswagen“, kurių įvežta beveik 18,5 tūkst., vos apie 500 vienetų atsilieka BMW, trečioje vietoje „Audi“ – 11,6 tūkst., o „Opel“ buvo įvežta apie 9,6 tūkst. Vienintelis gamintojas patenkantis į penketuką ne iš Vokietijos – „Volvo“, kurių į Lietuvą buvo įvežta apie 9,4 tūkst.
Panašios tendencijos, kai populiariausių Lietuvos naudotų automobilių rinkoje karaliauja „Volkswagen“, „Audi“ ir BMW, stebimos daugybę metų iš eilės. Vokietija taip pat istoriškai yra įsitvirtinusi kaip pati populiariausia rinka iš kurios į mūsų šalį įvežama daugiausiai naudotų automobilių. Tačiau kokios priežastys tai lemia?
Kodėl būtent Vokietija?
Priežasčių, kodėl lietuviams priimtiniausi naudoti automobiliai iš Vokietijos – ne viena. „BRC Autocentras“ lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Zbignev Podskorbis pastebi, kad klientai, kurie naudojasi įmonės teikiama paslauga surasti, nupirkti ir į Lietuvą atgabenti automobilį pagal individualius pageidavimus, ne retai akcentuoja, jog prioritetą teikia būtent Vokietijos rinkoje esantiems modeliams.
„Vis dar yra įsitikinimas, kad Vokietijoje automobiliai yra geriausiai prižiūrimi, dėl šios šalies gyventojų įpročių viską daryti pagal taisykles. Iš vienos pusės, galiu tai patvirtinti, nes ieškant reikiamo automobilio, galime rasti turinčius pilną aptarnavimų ir serviso istoriją, jie būna tikrai puikios būklės. Tačiau pasitaiko atvejų kai net ir brangūs automobiliai kelia įtarimų, turi neaiškių eksploatacijos požymių. Todėl aklai pasitikėti negalima, būtina tikrinti informaciją, ar tai ką pateikia pardavėjas sutampa su kitais šaltiniais, kuriuose galima sužinoti automobilio istoriją, ar nėra paslėptų dalykų, apie kuriuos nutylima“, – pastebi Z. Podskorbis.
Vokietija labai patraukli naudotų automobilių pirkėjams dėl savo rinkos dydžio. Pavyzdžiui, didžiausiame šios šalies automobilių skelbimų portale „mobile.de“ galima rasti daugiau nei 1,4 mln. skelbimų. Ne mažiau už bendrą kiekį gali stebinti ir didelė automobilių įvairovė – klasikiniai ir patys naujausi, ekonominės klasės hečbekai ar prabangiausi ir brangiausi sedanai, visureigiai bei sportiniai modeliai. Nemažas ir lietuvių pamėgtų gamintojų pasirinkimas. Šiuo metu šiame skelbimų portale yra net 218 tūkst. „Volkswagen, beveik 130 tūkst. BMW, apie 124 tūkst. „Audi“ automobilių skelbimų. Todėl pirkėjai turi dideles galimybes išsirinkti ne tik norimą modelį, tačiau rasti ir pageidaujamą spalvos, komplektacijos, variklio bei pavarų dėžės kombinaciją ar kitus kriterijus atitinkantį automobilį.
Dar vienas Vokietijos privalumas, tai šios šalies geografinė padėtis Lietuvos atžvilgiu. Norint į Vokietiją nuvykti automobiliu tektų pervažiuoti tik Lenkiją, kurios kelių infrastruktūra išvystyta pakankamai neblogai, todėl, pavyzdžiui, iki Berlyno galima nuvažiuoti per 11-12 valandų, tiek pat truktų kelionė atgal į Lietuvą. Galima skristi lėktuvu ir jei tenkina 4-5 valandų trukmės kelionė su vienu persėdimu, bilietą, vienam asmeniui, pavyks įsigyti už mažiau nei 200 eurų.
Galima automobilį įsigyti ir į Lietuvą parsigabenti nekeliant kojos iš namų, samdant pervežimų įmonę. Kai kurios fiksuoja kainą nepriklausomai nuo vietovės iš kurios reikėtų parvežti automobilį ir tai kainuoja 450-550 eurų, kiti kainą nustato pagal vietą, todėl ji gali svyruoti nuo 350 eurų, jei automobilis netoli sienos su Lenkija, iki 700 eurų, jei jį gabenti tektų iš vakarinės Vokietijos dalies.
Ar Vokietijoje automobiliai pigesni?
Nemaža dalis pirkėjų įsitikinę, kad Vokietijoje automobiliai gerokai pigesni, kitaip kokia prasmė juos vežti į Lietuvą, jei nepavyktų uždirbti? Tačiau palyginus, kai kurių Lietuvoje populiarių modelių kainas, skirtumo galima ir nepastebėti, arba jis nėra toks didelis, kad dėl ko vertėtų vykti į Vokietiją.
Pavyzdžiui, Lietuvoje populiarus dyzelinu varomas 5 serijos BMW (F10/F11), kuris gamintas nuo 2010-ųjų iki 2016-ųjų metų, Vokietijoje gali kainuoti nuo maždaug 9-10 tūkst. eurų už pirmųjų gamybos metų modelį su 250-350 tūkst. kilometrų ridą, keliais smulkiais kėbulo ar mechaniniais defektais ir pasiekti ar truputį viršyti 30 tūkst. eurų ribą už paskutinių gamybos metų egzempliorių su mažesne nei 100 tūkst. kilometrų rida, gausia komplektacija ir be jokių defektų. Didžiausias pasirinkimas kainų ribose nuo 18 iki 24 tūkst. eurų. Šiuo atveju kalbame apie automobilius, kurie turi serviso istoriją ir galiojančią techninę apžiūrą.
Pažvelgus į tokio paties modelio 5 serijos BMW pasiūlą ir kainas Lietuvoje galima pastebėti, kad jie čia, ne retu atveju, netgi pigesni nei Vokietijoje. Tačiau mūsų šalyje parduodami modeliai dažniausiai yra senesni nei dešimties metų amžiaus, o jų rida gerokai viršija 200 ar 300 tūkst. kilometrų ribas. Didžiausia pasiūla automobilių, kurių kaina nuo 9 iki 14 tūkst. eurų. Kodėl Lietuvoje tokie automobiliai pigesni nei Vokietijoje?
„Jeigu paimtume tą patį BMW modelį kaip pavyzdį, yra dalykų, kodėl Vokietijoje juos galima įsigyti gerokai pigiau, tokiu būdu pasiūlant konkurencingą kainą Lietuvoje. Pavyzdžiui, šių BMW varikliai turi grandines, kurioms sugedus, remontas, ypač Vokietijoje, labai brangus. Pridėjus dar ir tai, kad tokiam automobiliui nesuteikiama jokia garantija, galbūt yra ir kitų šalutinių problemų, didelė rida, nėra galiojančios techninės apžiūros, jo kaina gali būti labai maža, bet suremontuoti ir paruošti jį eksploatacijai, Lietuvoje kainuoja gerokai pigiau.
Tuo metu tvarkingi, geros būklės egzemplioriai Vokietijoje nėra pigūs, nes toks automobilis turi savo vertę, jis turi paklausą ir pačioje Vokietijoje. Kai mes savo klientams ieškome automobilių pagal užsakymą, dažniausiai tai būna ne dėl mažesnės kainos, o didesnės galimybės rinktis ir surasti labiausiai poreikius tenkinantį modelį“, – sako „BRC Autocentras“ lengvųjų automobilių skyriaus vadovas.
Jei ieškote naudoto automobilio ir jam keliate konkrečius reikalavimus, pavyzdžiui, aiški istorija ir puiki būklė, Vokietija gali būti puiki vieta paieškoms, nes pasirinkimas čia ypatingai didelis. Tačiau tam, kad pirkimas netaptų galvos skausmu, būtina įvertinti iššūkius su kuriais galima susidurti proceso metu, ar pavyks tinkamai įvertinti pasirinkto modelio būklę, istoriją, taip pat teks spręsti rebusą dėl automobilio pargabenimo.