Atšaukus daugelį pandemijos suvaržymų, lietuvių atsiskaitymų užsienyje skaičius ir sumos auga

0
212

Per pirmąjį šių metų pusmetį gyventojų išlaidos užsienyje, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo 60 proc. ir sudarė daugiau kaip 738 mln. eurų. Daugiausiai pinigų atsiskaitant kortelėmis fizinėse parduotuvėse ir paslaugų vietose šalies gyventojai išleidžia Lenkijoje, Vokietijoje ir Švedijoje, rodo „Swedbank“ mokėjimo kortelių duomenys.

„Nepaisant nerimo dėl augančių kainų, šiais metais stebime nuoseklų atsiskaitymų užsienyje augimą – gyventojai nėra linkę atidėlioti suplanuotų pirkinių ir atostogų, kuriuos per pandemijos piką buvo suvaržę karantino ribojimai ir neužtikrintumas dėl finansų. Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius gyventojai jau išleido 471 mln. eurų užsienio internetinėse parduotuvėse ir 268 mln. eurų fizinėse prekybos vietose užsienio šalyse“, – sako „Swedbank“ ekonomistė Greta Ilekytė.

Daugiausia fizinių atsiskaitymų – Lenkijoje

Banko duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, gyventojų išlaidos fizinėse visų užsienio šalių prekybos vietose augo 82 proc. ir 30 proc. pralenkė priešpandeminius 2019 metus.
 
Bendra atsiskaitymų užsienyje suma, įskaitant internetinę prekybą, šių metų pirmąjį pusmetį buvo 64 proc. didesnė nei analogišku 2019 m. laikotarpiu, rodo „Swedbank“ duomenys.
 
Kaip pastebi G. Ilekytė, pagal atsiskaitymus fizinėse prekybos vietose pirmauja Lenkija. Čia lietuviai per pirmąją šių metų pusę išleido beveik 39 mln. eurų – apie 3,5 karto daugiau nei analogišku praėjusių metų laikotarpiu.
 
„Per pastaruosius keletą metų Lenkija itin išpopuliarėjo kaip šalis, kurioje lietuviai ieško pigesnių kasdienio vartojimo prekių, ir ši tendencija nekinta. Populiariausia fizinių atsiskaitymų užsienyje šalimi ji yra ir todėl, kad tai – dažna tarpinė stotelė vykstant į kitas užsienio valstybes“, – komentuoja „Swedbank“ ekonomistė.
 
Pagal lietuvių atsiskaitymus fizinėse prekybos vietose, antrąją ir trečiąją vietas užima Vokietija bei Švedija. Šiose šalyse per pirmąjį 2022 m. pusmetį lietuviai išleido, atitinkamai, 32 mln. ir 18 mln. eurų. Šios sumos, palyginti su 2021 m. pirmuoju pusmečiu, yra 35 proc. ir 16 proc. didesnės, rodo banko duomenys.
 
„Likusios dvi populiariausios fizinių atsiskaitymų banko kortelėmis vietos – lietuvių pamėgtos atostogų kelionių šalys Ispanija ir Italija. Jose gyventojų išlaidos aptariamu laikotarpiu siekė, atitinkamai, 18 mln. ir 15 mln. eurų, arba 88 proc. ir 3 kartus daugiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu“, − komentuoja G. Ilekytė.
 
Remiantis „Swedbank“ duomenimis, dažniausiai fizinėse prekybos ir paslaugų vietose gyventojai įsigijo maistą, atsiskaitinėjo už kurą bei maitinimo paslaugas.

Elektroninės prekybos lyderė – Airija

Kaip pastebi G. Ilekytė, atsiskaitymai internetinėse užsienio parduotuvėse pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, augo kiek lėčiau nei fiziniai atsiskaitymai – 49 proc. Tačiau bendra jų suma buvo 2 kartus didesnė nei pirmąjį priešpandeminių 2019 m. pusmetį.
 
„Internetu gyventojai dažniausiai atsiskaitė už kelionių ir transporto paslaugas, pirko elektronikos prekes. Be to, reikšminga išlaidų dalis buvo skirta atsiskaityti už maitinimo paslaugas“, – sako „Swedbank“ ekonomistė.
 
Banko duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį atsiskaitydami internetu gyventojai didžiausią sumą išleido Airijoje registruotose interneto parduotuvėse ir elektroninių paslaugų svetainėse. Ji siekia 106 mln. eurų ir yra 2,9 karto didesnė nei analogišku laikotarpiu pernai.
 
Antroje vietoje yra Liuksemburge registruotos elektroninės prekybos svetainės ir platformos – per pusmetį jose lietuviai išleido 48 mln. eurų arba 14 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
 
40 mln. eurų per aptariamą šių metų laikotarpį gyventojai išleido internetinėse Nyderlandų prekybos vietose. Tai – 2,4 karto didesnė suma nei analogišku praėjusių metų laikotarpiu, rodo „Swedbank“ duomenys.
 
Pasak G. Ilekytės, likusios dvi populiariausios el. atsiskaitymų šalys – Jungtinė Karalystė ir Estija. Pastarosios populiarumą nemaža dalimi greičiausiai nulėmė tai, kad joje registruota viena iš populiariausių Lietuvoje pavežėjimo ir restoranų maisto pristatymo į namus platforma.