Prie Pabradės poligono baigtas svarbus karinio mobilumo infrastruktūros projektas – atnaujintas kelias karinei technikai judėti

0
96

Automobilių kelių direkcija baigė krašto apsaugai ypatingos svarbos ir iki šiol didžiausią karinio mobilumo kelių infrastruktūros projektą – šalia didžiausio šalyje karinio poligono teritorijos kapitaliai suremontavo beveik 6 km ilgio kelio Pabradė–Meškerinė atkarpą. Šio kelio kapitalinis remontas leis užtikrinti ilgaamžį kelių infrastruktūros naudojimą ties Pabradės poligonu, kur vyksta Lietuvos kariuomenės ir NATO sąjungininkų pajėgų pratybos bei nuolatinis karinės technikos judėjimas.

Nacionaliniam saugumui svarbios infrastruktūros vystymas yra vienas iš pagrindinių Krašto apsaugos ministerijos, Susisiekimo ministerijos ir Kelių direkcijos prioritetų. Kelio Pabradė–Meškerinė kapitalinis remontas – didžiausias šiais metais įgyvendintas karinio mobilumo infrastruktūros projektas.

„Pabradės-Meškerinės kelio atnaujinimas – vienas iš sėkmingai ir sklandžiai įgyvendintų karinio mobilumo projektų, kurie visoje Lietuvoje tarnauja ir civilinėms reikmėms. Dar šių metų pirmoje pusėje, lankydamas Švenčionių rajone, apžiūrėjau šį kelią – čia buvo duobėtas žvyrkelis, dabar matome rekonstruotą betono dangos kelią. Dėkoju institucijoms už bendradarbiavimą, Vyriausybei – už papildomą finansavimą karinio mobilumo projektams, projekto projektuotojams bei rangovams – už greitą projekto įgyvendinimą“, – sako  susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Šis projektas unikalus tuo, kad pirmą kartą Kelių direkcijos vykdomuose projektuose dangos konstrukcija įrengta su voluojamojo betono danga. Toks sprendimas priimtas individualiai įvertinus dėl karinės technikos judėjimo keliui tenkančias apkrovas ir atlikus dangos konstrukcijos skaičiavimus. Betonas turi didelę laikomąją gebą ir gali atlaikyti kasdienį karinio transporto judėjimą. Tokios kelio dangos konstrukcijos jau įrengtos karinių pajėgų naudojamose aikštelėse, karinėms pajėgoms priklausančiuose poligonų vidiniuose keliuose ir yra pritaikytos karinei technikai.

„Lietuva skiria labai didelį dėmesį kariniam mobilumui, tiesiami dvigubos paskirties keliai. Ši svarba šiandien siejama su poreikiu užtikrinti kuo sklandesnį ir greitesnį sąjungininkų pajėgų atvykimą į mūsų regioną. Tai yra vienas svarbiausių Lietuvos atgrasymo politikos elementų. Pastaraisiais metais išaugus sąjungininkų karių skaičiui Lietuvoje, vykstant vis daugiau pratybų, ypač svarbiu aspektu tampa pravažiuojamieji keliai, pritaikyti karinei, ypač sunkiajai, technikai judėti. Dėkoju Susiekimo ministerijai ir Kelių direkcijai už sklandų šio karinio mobilumo infrastruktūros projekto drauge su Lietuvos kariuomene įgyvendinimą“, – sako krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas. 

Kapitaliai suremontuotas kelio ruožas yra šalia kariuomenės poligono, tačiau labai svarbi yra ir kelių tinklo dalis susisiekimui tarp poligono karinių objektų užtikrinti. Atkarpoje yra įrengta betono danga, nuovažos į poligoną ir Pažeimenės pervažą nueinančius kelius. Atnaujinta kelio atkarpa reikšmingai pagerins susisiekimą ir tarp Pabradės poligone įrengtų sąjungininkų kariams skirtų karinių stovyklų „Herkus“ ir „Tauras“.

Kelių direkcija šį projektą įgyvendino per trumpiausią kelių kapitalinio remonto trukmę istorijoje. Projektas nuo jo projektavimo iki rangos darbų pabaigos įgyvendintas mažiau nei per 6 mėnesius, fiziniai darbai užtruko tik 4 mėnesius.

Šalia Pabradės karinio poligono nusidriekusio kelio statyboms buvo panaudota daugiau kaip 23 tūkst. tonų betono, o visas voluojamojo betono dangos plotas sudaro 48,5 tūkst. kv. m. Betonas, kuris buvo gaminamas netoli Pabradės laikinai įkurtoje mobilioje betono gamykloje, paklotas per 19 darbo dienų. Siekiant užtikrinti, kad betone neatsirastų įtrūkimų bei eliminuoti voluojamo betono dangos deformacijas, betono sluoksnyje buvo įrengta net 1,2 tūkst. deformacinių siūlių, o užtikrinant eismo saugumą – įrengta 1,6 km atitvarų.

Kelias Pabradė–Meškerinė skirtas ne tik karinio mobilumo užtikrinimui, t. y. padėti transportuoti karius ir įrangą. Juo naudojasi ir civilinis transportas, todėl kapitaliai suremontavus kelią, laukiamas teigiamas poveikis ir aplinkai, ir civiliams gyventojams – sumažės pakelės teritorijų užterštumas dulkėmis, triukšmo lygis, padidės eismo saugumas, gerės susisiekimas tarp Meškerinės kaimo ir Pabradės miesto.

Šį projektą įgyvendino AB „HISK“, projekto vertė – 9,7 mln. Eur su PVM.