Dabartinė sostinės valdžia Ukmergės gatvę planuoja paversti vos ne pagrindine miestelėnų erdve, tuo tarpu vieni iš konkurentų ją norėtų matyti kaip dar vieną greitkelį – net 6-ių eismo juostų

0
441

Tėvynės sąjunga Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) savo internetiniame puslapyje dalinasi idėjomis, kaip pagerinti susisiekimą Vilniuje. Vienas iš netradicinių pasiūlymų – susijęs su vakarine miesto dalimi. Siūloma pristatyti dviejų bei trijų lygių sankryžų ir išplatinti važiuojamąją dalį, dabar ją supančių kitos paskirties erdvių sąskaita.

Pranešama, jog kiekvienas vilnietis važinėjantis automobiliu per metus vidutiniškai kamščiuose praleidžia 136 valandas arba beveik 35 minutes per dieną. Tai – vidutiniai skaičiai. Kasdien į darbą automobiliu važiuojantis arba vakariniuose Vilniaus rajonuose gyvenantis vilnietis automobilyje praleidžia gerokai daugiau savo laiko. Dažnam vilniečiui 35 minutės – tai tik kelionės į darbą laikas. Kamščiai mieste, tai ne tik iššvaistytas asmeninis laikas, bet ir didesnė oro tarša bei papildomos išlaidos.

„Vertinant užsienio miestų patirtį ir paties Vilniaus įgyvendintus infrastruktūros projektus (kaip Pietinis ar Vakarinis Vilniaus aplinkkelis, viadukas iš Geležinio vilko į Ukmergės g.), akivaizdu, jog kamščių mažinimas yra misija įmanoma. Iš esmės eismo kokybę mieste galėtų pagerinti dviejų svarbiausių gatvių: Ukmergės ir Geležinio vilko atnaujinimas ir pavertimas bent šešių eismo juostų greito eismo gatve. Kad jos taptų tikru Centriniu miesto greitkeliu. Įgyvendinti šį projektą pavyktų, atlikus šiuos darbus:

  1. Geležinio vilko, Ukmergės ir Žalgirio g. susikirtimo pavertimas trijų lygių sankryža, kurioje neliktų šviesoforų, o eismo kokybę užtikrintų trys nauji viadukai.
  2. Ukmergės gatvės rekonstrukcija į greito eismo gatvę. Planuojama pastatyti dviejų lygių sankryžą į Tarandę, sujungti Pavilnionių ir L. Zamenhofo gatves, kartu padarant dviejų lygių sankryžą su Ukmergės gatve – tai leistų panaikinti visus tris pirmus šviesoforus Ukmergės g. Įvažiavimas į Perkūnkiemį vyktų per Pavilnionių gatvės pratęsimą. Būtų nutiestas seniai suplanuotas išvažiavimas iš Ukmergės g. į Ateities g. Galiausiai atsiradus dviejų lygių sankryžai su Šiaurine gatve, būtų panaikinti visi likę Ukmergės gatvės šviesoforai.
  3. Geležinio vilko g. etapas: Mokslininkų ir Geležinio Vilko g. perstatymas į dviejų lygių sankryžą, o šalia esančios Santaros g. pratęsimas iki naujos sankryžos bei abiejų šviesoforų panaikinimas (tokiu atveju nelieka nė vieno šviesoforo iki pat planuojamo Vakarinio aplinkkelio ir Molėtų pl. susikirtimo). Baltupiuose vietoje šviesoforo būtų pastatytas pėsčiųjų viadukas, panaikinta toliau esanti pėsčiųjų perėja ir šviesoforais reguliuojama sankryža su Gerosios vilties g. Galiausiai būtų įrengtas atskiras įvažiavimas į Tūkstantmečio g.“, – rašoma TS-LKD įžvalgoje, kurioje teigiama, jog tokie darbai kainuotų apie 106 mln. Eur.