Lenkų rinkimų akcijos – krikščioniškų šeimų sąjungos deleguotas susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius (Jarosław Narkiewicz) praneša apie dar vieną investiciją į automagistralę A1 Vilnius – Kaunas – Klaipėda. Planuojama įrengti 49-ias naujas greičio valdymo ir įspėjimo sistemas bei elektroninius kintamosios informacijos kelio ženklus, galinčius riboti leistiną greitį pagal susidariusią situaciją.
„Pažangus eismo valdymo būdas ypatingai svarbus tokioje intensyvaus eismo magistralėje kaip Vilnius–Kaunas. Kintamos informacijos kelio ženklai papildomai ribos leistiną greitį esant rizikingoms situacijoms, leis vairuotojams geriau įvertinti situaciją ir pasirinkti saugų greitį. Tikėtina, kad tai gerokai sumažins eismo įvykių riziką“, – sakė susisiekimo ministras J. Narkevičius.
Minėtos kintamos informacijos kelio ženklų sistemos bus įrengtos magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 10 iki 95 km. Įrengimo darbams atlikti Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos skelbia viešuosius pirkimus.
Elektroniniai kintamos informacijos kelio ženklai veikia kaip vaizdo ekranai, kuriuose rodomi greičio ribojimo ir įspėjamieji kelio ženklai. Jie leidžia įspėti eismo dalyvius apie prastas eismo sąlygas, riboti leistiną maksimalų greitį dėl kelio atkarpoje vykstančių darbų, eismo įvykių ar kitų sutrikimų.
Kartu su šiais ženklais diegiami ir jutikliai, stebintys eismo srautus konkrečiose kelio vietose. Oro sąlygų stebėjimo įranga fiksuoja kelio dangos būklę, dangos temperatūrą, vėjo stiprumą ir kitus parametrus. Kintamos informacijos kelio ženklai ir jutikliai sudaro vieną bendrą sistemą.
Pirmoji tokia greičio valdymo sistema Lietuvoje įdiegta 2014 m. prie Jakų žiedinės sankryžos Klaipėdoje. Pastaruoju metu 24 analogiškos kintamos informacijos kelio ženklų sistemos sumontuotos naujai rekonstruotame A17 Panevėžio aplinkkelyje, priklausančiame magistralei „Via Baltica“.