„Scania Lietuva“ juos pristatė vienai iš didžiausių Europoje transporto bendrovių „Girteka Logistics“.
Europos keliuose rieda jau daugiau nei 2500 švedų sunkiojo transporto gamintojo LNG vilkikų, o Lietuvos transporto įmonė tik šiemet juos įsigyja pirmą kartą.
„Šių sunkvežimių sėkmę rinkoje užtikrina technologijos ekologiškumas, ekonomiškumas bei saugumas. Dėl šių savybių LNG varomi vilkikai yra patraukliausias tvarus sprendimas krovinių gabenimui šiandien ir tikėtina, jog tokiu išliks dar ilgai. Rinkoje nėra kitos patrauklios eksploatuojamos alternatyvos dyzelinui, kuri galėtų patenkinti vežėjų poreikius“ – sako Darius Snieška, „Scania Lietuva“ regiono vadovas.
Dujiniai varikliai pasižymi mažiausiu poveikiu aplinkai iš visų vidaus degimo variklių. Jie palyginus su dyzelinu varomais varikliais išmeta ženkliai mažiau kenksmingų dalelių. „Scania“ gamtinėmis dujomis varomi sunkvežimiai sumažina CO2 emisiją apie 15 proc. ar net 90 proc., kuomet naudojamos biodujos.
Dėl variklio technologijos jie veikia tyliai, todėl „Scania R 410“ puikiai tinka krovinių pristatymui mieste, ypač naktį, kur yra taikomi skleidžiamo triukšmo apribojimai.
LNG degalai yra pigesni nei dyzelinas, o vidutinės sąnaudos mažesnės. Estijoje taipogi pirmuosius „Scania“ LNG sunkvežimius šiemet įsigijusi „Alexela“ bendrovė skaičiuoja, jog per metus vien degalams sutaupys 20 000 eurų. Įmonės vertinimu LNG sunkvežimių degalų sąnaudos palyginti su dyzelinu yra 34-38 proc. mažesnės. Lietuvos įmonei pristatomi „Scania R 410“ vilkikai pilnais bakais gali įveikti iki 1200 km atstumą.LNG taip pat yra mažiau pavojingos, mat užsiliepsnoja tik esant dvigubai aukštesnei temperatūrai nei paprastai užsidega dyzelinas. Be to, LNG didžiąją dalį sudaro metanas, tad dujos būdamos lengvesnės už orą greitai pakyla bei išsisklaido atviroje erdvėje, kurioje yra nesprogios ir netoksiškos. Todėl net incidento atveju mažai tikėtina, jog LNG tipo vilkikas išsiliejus kurui užsiliepsnos. Nuo kuro išsiliejimo „Scania R 410“ saugo ir smūgiams atsparūs stori dvigubo nerūdijančio plieno bakai.
Į Lietuvą pristatomi „Scania R 410“ yra pirmieji naudojantys LNG degalus, tačiau dujinės transporto priemonės šalies bendrovėms jau yra pažįstamos. Nuo praėjusių metų testuojamas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomas „Scania“ vilkikas, o nuo šiemet šią technologiją savo veikloje naudoja viena didžiausių atliekų tvarkymo įmonių, kuri gyventojus aptarnauja aplinką tausojančia dujine šiukšliaveže.
Dėl technologinių privalumų LNG sprendimai sulaukia vis daugiau susidomėjimo ne tik iš vežėjų, bet ir infrastruktūros plėtotojų. Šiai dienai Baltijos šalyse veikia viena viešam naudojimui skirta LNG degalinė. Pirmąją LNG stotelę Baltijos šalyse šiemet atidarė Estija. Planuojama, jog artimiausiais metais jos bus statomos ir Lietuvoje. Europoje tuo tarpu jau skaičiuojama 230 LNG degalinių. Daugiausia jų Italijoje, Ispanijoje bei Prancūzijoje, kur jų net po kelias dešimtis.