Apsiperkantys internetu lietuviai tikisi nemokamo prekių pristatymo ir grąžinimo

0
130

Tautiečiai aktyviau nei kaimyninių šalių gyventojai per nuotolį ieško patrauklių prekių pasiūlymų, o galutiniam sprendimui dėl naujo pirkinio didelę įtaką daro kitų pirkėjų atsiliepimai socialinėje medijoje. Šias tendencijas atskleidė naujausias tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas.

„Elektroninėje erdvėje apsiperkantys Lietuvos gyventojai neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų ir kai kuriais aspektais lenkia kaimynus: esame įgudę interneto vartotojai, galintys išnaudoti šią erdvę tiek patraukliausių kainų, tiek ir išsamios informacijos apie produktą paieškoms“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Nori nemokamo pristatymo ir grąžinimo

2023 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) „Powerreviews.com“ atlikta apklausa atskleidė, kad prekių paieška internete ir apsipirkimas šioje erdvėje jau tapo norma: 99,5 proc. pirkėjų karts nuo karto internete ieško patrauklių prekių pasiūlymų, o  87 proc. tuo internete užsiima nuolat.

„Geopost“ atliktame tyrime paaiškėjo, kad aktyviausiai pasaulinėmis tendencijomis seka Lietuvos gyventojai – 71 proc. nuolatinių pirkėjų internete reguliariai ieško patrauklių pasiūlymų (kai tai aktualu 62 proc. Latvijos ir 55 proc. Estijos gyventojų).

Nuolatiniais pirkėjais vadinami 18–70 m. asmenys, bent kartą per mėnesį apsiperkantys internetu. Reguliariai internete apsiperka 45 proc. Latvijos, 42 proc. Estijos ir vidutiniškai 48 proc. Europos šalių gyventojų.

Visų trijų Baltijos šalių pirkėjai svarbiausiu kriterijumi perkant internetu įvardijo nemokamą produkto pristatymą, taip pat akcentuojamas ir detalus produkto aprašymas. Lietuvos gyventojai vieninteliai tarp Baltijos šalių vienu svarbiausiu kriterijumi įvardijo ir galimybę nemokamai grąžinti prekę.

„Pirkėjai nori nepatirti papildomų išlaidų, susijusių su prekės pristatymu ar grąžinimu bei siekia sutaupyti savo laiką, todėl jiems svarbu patogus ir sklandus prekės pristatymas. Internetinėje erdvėje prekiaujantiems pardavėjams gyvybiškai svarbu atsižvelgti į šiuos kriterijus, jeigu jie nori užsiauginti lojalų pirkėją“, – įsitikinęs e. komercijos ekspertas G. Bilevičius.

Atsiliepimų įtaka – vis stipresnė

Visų trijų šalių gyventojai svarbiausių priežasčių trejetuke, kurios labiausiai atbaido nuo apsipirkimo, įvardijo blogus pirkėjų atsiliepimus apie produktą socialinėje medijoje. Labiausiai atgrasančiu kriterijumi blogus atsiliepimus įvardijo po 41 proc. Lietuvos ir Latvijos bei 30 proc. Estijos reguliariai internetu  apsiperkančių gyventojų.

Tą pačią tendenciją patvirtina ir pasaulinės tendencijos: „Powerreviews.com“ duomenimis, JAV pirkėjų apsisprendimui ar įsigyti iki šiol nežinomą prekę didžiausią įtaką turi kitų pirkėjų atsiliepimai apie pirkinį  – šį faktorių kaip svarbiausią nurodė 74 proc. pirkėjų. 99,75 proc. pirkėjų atsiliepimus apie prekes skaito bent retkartčiais, 91 proc. tą daro reguliariai arba dažnai.

„Pastebima, kad kuo prekės vertė yra didesnė, tuo daugiau skirtingų atsiliepimų apie prekę stengiamasi perskaityti – suprantama, kad pirkėjams norisi mažiau rizikuoti įsigyjant brangesnį pirkinį ir siekiama įsitikinti tiek sandorio saugumu, tiek prekės kokybe“, – pažymi „DPD Lietuva“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims.