Iš Vilniaus į Rygą – tuo pačiu vėžlio greičiu?

0
207

Valstybinė automobilių kelių direkcija didžiuojasi Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija, kuri, panašu, tik imituoja sprendimą, pagerinti susisiekimą. Eismas sustos bet kada, o specialiosioms tarnyboms gali iškilti papildomų trukdžių tinkamai ir laikų suteikti pagalbą.

„Panevėžio aplinkkelis (kelias A17) praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, pirmieji 3 km – iki 4 eismo juostų. Rekonstrukcijos metu įrengti jungiamieji keliai, viadukas per geležinkelį, tunelinis viadukas ir tuneliniai pravažiavimai, rekonstruoti tiltai per Nevėžio ir  Lėvens upes. Eismo saugai gerinti įrengtos dvi „turbo“ žiedinės sankryžos, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas bei greičio valdymo ir įspėjimo sistemos – kintamos informacijos kelio ženklai.

Visame aplinkkelyje naudojamas naujas eismo organizavimo būdas – įrengtos reversinės eismo juostos 2+1, t. y. dvi eismo juostos viena važiavimo kryptimi ir viena eismo juosta kita. Kas keli kilometrai tos pačios krypties juostų skaičius kinta iš vienos į dvi ir atvirkščiai. Tokio tipo kelias sudaro greitkeliui artimas eismo sąlygas, jame pasiekiamas didesnis važiavimo greičio tolygumas, užtikrinamas didesnis vidutinis greitis.

Bendra projekto vertė – 44,6 mln. eurų. Darbai finansuoti Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) ir Lietuvos biudžeto lėšomis“, – rašoma direkcijos pranešime. Paminėtos dvi „turbo“ sankryžos taip pat nė kiek nepalengvina intensyvaus eismo. Ypač sudėtinga situacija iki pat Latvijos. Tačiau bent jau specialiosioms tarnyboms ši atkarpa didesnių problemų nekelia.