Žiemos sezonui Lietuvos oro uostai ruošiasi dar pavasarį: nuo šių metų rudens antros pusės iš Vilniaus oro uosto kils lėktuvai dar keturiomis naujomis kryptimis, aktualiomis ir poilsiautojams, ir verslininkams, ir politikams. Oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo spalio pabaigos keleiviams siūlys tiesioginius skrydžius į Tenerifę ir Briuselį, lapkritį planuoja pradėti skrydžius į Dubajų, o gruodį sąrašą papildys slidinėtojų pamėgtas Turinas.
„Keleivių srautai iš Lietuvos oro uostų sparčiai auga ir šiais metais jau turėtų priartėti prie priešpandeminio lygio. Todėl džiaugiamės, kad kartu su svarbiu mūsų partneriu „airBaltic“ vienodai matome potencialą šiose mūsų rinkai svarbios kryptyse. Žiemos sezonas atneš keleiviams daug naujovių ir leis dar patogiau keliauti iš Lietuvos į pamėgtas, o taip pat naujas šalis ir miestus“, – sako Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis.
Pasak Manto Vrubliausko, „airBaltic“ tinklo plėtros viceprezidento, bendrovė atidžiai analizuoja keleivių paklausą ir rinkos sąlygas, kad kuo geriau pasiruoštų artėjančiam sezonui. „Šiais metais žiemos sezoną su entuziazmu pradėsime didžiausia mūsų istorijoje naujų maršrutų plėtra. Svarbi to dalis – naujos įdomios kryptys iš Vilniaus, rodančios sėkmingą „airBaltic“ ir Lietuvos oro uostų bendradarbiavimą. Keliautojai gali tikėtis išskirtinio žiemos sezono, kupino įspūdingų patirčių ir patogaus susisiekimo iš Lietuvos. Nesvarbu, ar vėstant orams ieškosite šilumos, ar galimybės paslidinėti ir kitų sniego pramogų, mūsų pasiūla, įskaitant naujus maršrutus ir dažnesnius skrydžius, atitiks įvairius poreikius. Džiaugiamės pristatydami šias kryptis, tinkančias tiek poilsiui, tiek darbui“, – sako M. Vrubliauskas.
Į Dubajų – ir verslo reikalais, ir pailsėti
Bene svarbiausia naujiena yra ta, kad bendrovė „airBaltic“ kreipėsi į Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministeriją su prašymu leisti nuo lapkričio 1 d. du kartus per savaitę skraidyti iš Vilniaus į didžiausią Jungtinių Arabų Emyratų miestą Dubajų. Pasak T. Zitikio, Dubajus yra svarbus Artimųjų Rytų laivybos uostas ir pasaulinis verslo centras, kuriame aktyviai veikia ir plečiasi didieji pasaulio aviacijos paslaugų teikėjai, taip pat čia gyvena nemaža lietuvių bendruomenė.
„Tai bus pirmas kartas šalies istorijoje, kuomet tiesioginiais reguliariais skrydžiais mūsų sostinė bus sujungta su Jungtiniais Arabų Emyratais. Šie skrydžiai gerins Lietuvos pasiekiamumą, investicinę aplinką bei sąlygas plėtoti ekonominius ryšius su Azijos šalimis. Dubajus – strategiškai svarbus oro uostas, per jį jungiamaisiais skrydžiais galima pasiketi daugumą Azijos šalių, taigi tai ženkliai pagerins Lietuvos pasiekiamumą“, – pabrėžia T. Zitikis.
Dubajus daugiausiai turistų sulaukia lapkričio-kovo mėnesiais, nes tuo metu yra palankiausios oro sąlygos turizmui. Žmones į Dubajų traukia architektūros objektai, pramogų, prekybos centrai, paplūdimiai ir muziejai.
Dar trys naujos kryptys
Nuo spalio 30 d. keliaujantys iš Vilniaus oro uosto galės rinktis skrydžius į Briuselį. Šia politikams labai svarbia kryptimi iki šiol skraidino tik „Brussels Airlines“ oro linijos, o „airBaltic“ nuo rudens žada vykdyti skrydžius ypatingai patogiu tvarkaraščiu, keturis kartus per savaitę.
Spalio 31 d. Latvijos oro linijų bendrovė du kartus per savaitę pradės siūlyti ir tiesioginius skrydžius į Ispanijos salą Tenerifę. Šaltuoju metų laiku tai yra vienas populiariausių kurortų tarp lietuvių, tačiau iki šiol tiesioginius skrydžius siūlė tik užsakomųjų skrydžių bendrovės.
Gerų žinių bus ir slidinėjimo entuziastams: nuo gruodžio 30 d. bendrovė vykdys skrydžius į Turiną. Šiaurės Italijos kurortą iš Vilniaus oro uosto bus galima pasiekti vieną kartą per savaitę.
Didinami dažniai
Nuo žiemos sezono „airBaltic“ taip pat planuoja didinti ir jau vykdomų trijų maršrutų iš Vilniaus skrydžių dažnius. Bendrovė dažniau skraidys į Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostą – planuojami keturi savaitiniai skrydžiai vietoj trijų. Penkis kartus vietoje keturių per savaitę „airBaltic“ skraidins į Miuncheną, o Estijos sostinę Taliną bus galima pasiekti kasdien – planuojami septyni skrydžiai vietoj dviejų.
Taip pat žiemos seznonu planuojama tęsti tik šią vasarą pradėtus skrydžius į Malagą. Tiek minimos naujos kryptys, tiek jau esamų dažnių didinimas prisidės prie Lietuvos pasiekiamumo gerinimo.
Šiuo metu – skrydžių vasaros sezonu – Lietuvos oro uostai iš viso siūlo daugiau kaip 80 skrydžių maršrutų. Keleiviai, vykstantys per Vilniaus oro uostą, vasaros sezonu gali pasiekti beveik 50 krypčių, Kauno oro uoste vasaros sezono metu siūloma beveik 30 krypčių, Palangos oro uoste – penkios keliautojų jau pamėgtos kryptys. Šiuo metu Lietuvos oro uostuose reguliarius skrydžius vykdo 12 oro bendrovių, iš kurių 9 yra tradicinės ir dar trys – žemų kaštų oro bendrovės.