Išleido beveik 40 mln. eurų, tačiau nauda abejotina: oficialiai užbaigtas Liepkalnio ir Žirnių gatvių viadukas

0
306

Pranešama, jog darbai truko daugiau nei pusantrų metų, o maždaug metus eismas šioje Vilniaus vietoje buvo organizuojamas dviem naujai įrengtais laikinaisiais žiedais. Atsiradus pastariesiems pakeitimams, kurie kainavo tikrai nedaug, vairuotojai, kertantys šią miesto dalį, galėjo kiek lengviau atsipūsti – spūstys sumažėjo, o stovėti vietoje ir laukti neprognozuojamai ilgai beveik nebereikėjo. Į visas puses pralaidumas buvo pasidaręs pakankamai geras. Tai daugeliui vilniečių leido tikėtis, jog pasibaigus rekonstrukcijai situacija pasikeis į dar geresnę pusę, tačiau, panašu, kad taip nenutiko.

„Norint pasukti į Šalčininkus, į Salininkus – neįmanoma. Eismo juostų ženklinimas matomas tik prie pat šviesoforų ir tai kelia sumaištį persirikiuojant. Žalia šviesa dega vos kelias sekundes, tad vėl visi stovime ir laukiame didžiulėse eilėse“, – aiškino šalia prekybos centro sustojęs vairuotojas.

Piko metu judėjimas ženkliai pagerėjo tik važiuojantiems tiesiai iš Minsko pl. į Žirnių gatvę arba atvirkščiai. Norintiems pasukti į bet kurią kitą arteriją tenka stovėti kilometrinėse eilėse.

„Kol dar kažką tvarkė, manėme, kad pabaigus darbus viskas susireguliuos, bet panašu, jog pinigai išleisti, o situacija gal net prastesnė. Juk kai buvo tie du žiedai, tai visi judėjo beveik nesustodami. Kiek lėčiau, bet tvarkingai – nestrigdavo nė viena kryptimi kaip dabar. Pažiūrėkite, kas darosi prie posūkio į Kalnėnus… Žmonės stovi kamštyje iš karto tik išvažiavę iš to tunelio“, – piktinosi iš sunkvežimio kabinos išlipęs žmogus.  

Minsko pl. ties Kalnėnų gyvenviete – vienas iš pavojingiausių ruožų sostinėje. Sankryža nereguliuojama, o techninių eismo įvykių fiksuojama itin dažnai. Pačių skaudžiausių nelaimių taip pat pasitaiko, nes šalia autobusų sustojimų vietos ir bandančių kirsti pėsčiomis itin judrią gatvę pakankamai daug net ir tamsiu paros metu.

Oficialiai teigiama, jog šiuo metu per valandą sankryžą visomis kryptimis kerta 3,4 tūkst. transporto priemonių, per parą – 83 tūkst. ir tai yra 24 proc. daugiau nei prieš dvejus metus.

Šalia pasodinta beveik 20 tūkst. kvadratinių metrų vejos, o artimiausiu metu, jei leis oro sąlygos, bus pasodinta 230 medžių ir beveik 2000 krūmų. Gyventojų patogumui gyvenamoji teritorija atskirta akustinėmis sienelėmis.

Dviejų lygių sankryžos atnaujinimo darbus atliko UAB „Fegda“ ir UAB „Tilsta“. Rekonstrukcijos kaina – 38,6 mln. Eur. Didžioji išlaidų dalis finansuota iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų.