Krovinius traukiniais per Vilnių gabens aplinkkeliu, o iki Vilniaus – gausiai apgyvendintomis teritorijomis, kuriose bilda ir dar ilgai bildės

0
251

Triukšmo mažinimo konstrukcijos prie geležinkelio per Grigaičius, Kalnėnus, Nemėžį, Daržininkus Rudaminą – tik simbolinės, nes labai retos.

Dabar „Lietuvos geležinkeliai“ praneša džiugią žinią – lengviau atsikvėpti gali kai kurie vilniečiai, nes krovininiai traukiniai per miestą beveik nebevažiuos. Vietoj dvidešimties – tik du dienomis ir vienas naktį.

Tuo tarpu Vilniaus rajono gyventojai dėl tokios diskriminacijos imasi už galvų.

„Tai ką – mes antrarūšiai? Vilniečiams  kelis kartus mažiau reikės kentėti tą bildesį nei visiems kitiems, gyvenantiems aplinkui… Prieš metus vasarą statėme namą. Štai čia, už daugiau nei kilometro nuo geležinkelio. Kai atvežė stogo brangiausias konstrukcijas, nusprendėme su žmona nakvoti statybvietėje palapinėje ir jas pasaugoti. Ir ką, kai tik nurimo viskas, vienas po kito pasileido tie traukiniai. Dar per miegus pagalvojau, kad lėktuvas visai žemai praskrido. Bet kad garsas nerimo, o tik stiprėjo. Kai viskas pasibaigė, po kiek laiko ir vėl tas pats. Bildėjo visą naktį. Dabar palapinėje nebemiegame ir prie to garso pripratome. Bet svečiai iki šiol klausinėja – iš kur tas kurtinantis triukšmas. Ypač vasarą, kai miegame prie atvirų langų. Tegul kas nors pamatuoja tą geležinkeliečių keliamą triukšmą. Liks apakę“, – teigė neseniai Vilniaus rajone su šeima įsikūręs vyras.

Pranešama, jog nuo 2019-tų metų per Vilnių krovinių vežimas bus organizuojamas tik išskirtiniais atvejais ir išskyrus nereguliarų krovinių vežimą iš Daugpilio.
Vilniaus aplinkkelis Vaidotai – Paneriai rekonstruotas ir prijungtas prie Vilniaus – Kauno linijos Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir „Lietuvos geležinkelių” lėšomis. Iš viso už maždaug 35 mln. Eur.
„Lietuvos geležinkelių” bendras suplanuotas investicijų portfelis iki 2030 metų siekia 7 mlrd. eurų. Iš šio investicijų portfelio didžiąją dalį – apie 5,5 mlrd. eurų – sudarys investicijos į geležinkelių infrastruktūros plėtrą, atnaujinimą ir pajėgumų didinimą.

Šiuo metu nelabai sėkmingai vykdomas bėgių elektrifikavimo pirkimas, kurio vertė daugiau nei 250 mln. Eur – vyksta teisiniai ginčai.