Lenkijoje baiminamasi, kad baltarusiams teks užleisti dar didesnę krovinių pervežimo rinkos dalį

0
161

Pastaruosius kelerius metus pagal Varšuvos tvarką administruojama net ketvirtadalis visų Europos pervežimų. Tačiau vis dažniau pranešama, jog verslas iš Rytų kėsinasi į lenkiškas darbo vietas sunkvežimiuose.  2019 m. Lenkijoje buvo registruotas rekordinis skaičius – beveik 300 – vežėjų firmų iš užsienio.

Lietuvos įmonės taip pat nesnaudžia – skelbiama, jog lietuviai per metus pervežė net septyniais mln. tonų daugiau krovinių nei metais anksčiau. Didelę konkurenciją lenkams kelia ir slovakai bei rumunai vairuotojai.

Tačiau vežikams iš Europos Sąjungos šalių Lenkija tiek daug dėmesio neskiria. Šiuo metu svarbiausi – baltarusiai ir ukrainiečiai. Pastariesiems negalioja naujos Briuselio taisyklės, kurios įpareigos po žemyną vaikyti tuščius vilkikus.

Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas prieš savaitę pritarė Mobilumo paketo nuostatoms, pagal kurias numatomas reikalavimas grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites, taip pat keičiasi komandiravimo taisyklės.

Po balsavimo komitete dėl tolesnio Mobilumo paketo likimo bus sprendžiama EP plenariniame posėdyje.