Lenkijoje veiklą pradeda „Barbora“: pirma stotelė – Varšuva

0
289

Į kaimyninės šalies sostinės gatves jau išriedėjo pirmieji raudoni automobiliai – elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė pradėjo veiklą Lenkijoje. Į naująją rinką įmonė perkelia lietuvišką verslo modelį ir patirtį, tačiau kai kuriuos e-komercijos sprendimus lokalizuoja. Pasak „Barboros“ vadovo Andriaus Mikalausko, Lenkijoje įgyta geroji patirtis bus pritaikyta ir tolesniam paslaugos gerinimui Lietuvoje.

Didžiausi lūkesčiai siejami su Varšuva, kurioje e-komercijos potencialas tebėra itin didelis.

„Varšuvoje gyvena tiek gyventojų, kiek visuose Baltijos šalių miestuose, kuriuose veikia „Barbora“, kartu sudėjus. Tačiau kartu Varšuvos e-komercijos rinka yra mažesnė nei Vilniaus. Tai rodo, kad e. prekyba maisto ir kasdieniais produktais čia dar nėra taip pažengusi, kaip Lietuvoje, o tai atveria didelį potencialą naujiems žaidėjams. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje vadovavomės principu žengti rinkos priešakyje ir kurti e. prekybos maistu standartą. Tikiu, kad ir Varšuvos gyventojams turėsime pasiūlyti naujovių, atliepdami jų lūkesčius ir poreikius“, – apie planus įsitvirtinti naujoje rinkoje ir prisidėti prie Lenkijos e-komercijos augimo kalba didžiausios Baltijos šalyse elektroninės maisto parduotuvės vadovas A. Mikalauskas.

Į Lenkiją nuvežė geriausią, ką sukūrė Lietuvoje

Baltijos šalyse „Barbora“ turi gerai išdirbtą ir efektyviai veikiantį verslo modelį, kurį didele dalimi perkėlė ir į Lenkijos rinką. Tačiau, atsižvelgdama į rinkos dydį ir vartotojų lūkesčius, šį modelį lokalizavo.

Strateginis „Barboros“ partneris ir pagrindinis prekių tiekėjas Lenkijoje yra „Maxima Grupės“ valdomas lenkiškas tinklas „Stokrotka“, siūlantis kokybišką asortimentą kasdieniam apsipirkimui. Taip pat, atsižvelgdama į vietos klientų poreikius, „Barbora“ didelį dėmesį skiria bendradarbiavimui su vietiniais produktų tiekėjais. Tarp partnerių – vietiniai tiekėjai, galintys pasiūlyti įdomių regioninių prekių įvairiose kategorijose.

„Kitaip nei Baltijos šalyse, „Barbora“ Varšuvoje dirbs iš savo prekių surinkimo centro – sandėlio, angl. vad. darkstore. Įsirengėme sandėlį prie Varšuvos, į kurį prekes tiekia mūsų vietiniai partneriai, o mūsų kurjeriai jas jau vežioja į Varšuvos gyventojų namus. Toks verslo modelis pasirinktas, atsižvelgiant į naujos rinkos ypatumus ir potencialą – jis lengvai adaptuojamas, rinkai augant, bei žengiant į kitus miestus. Baltijos šalyse esame sau iškėlę aukštą kokybės kartelę, jos nemažinsime ir naujoje rinkoje. Lenkijos pirkėjams atnešame naują aukštos kokybės apsipirkimo internetu patirtį“, – pasakoja „Barboros“ vadovas.

Varšuvoje „Barbora“ planuoja sukurti apie 500 naujų darbo vietų, įdarbindama sandėlio darbuotojus, surinkėjus, kurjerius, administracijos darbuotojus.

Plėtros naudą pajus ir Lietuvos pirkėjai

Pasak A. Mikalausko, Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse „Barbora“ ir toliau ketina augti ir pasiūlyti pirkėjams naujovių. Plėtra į Lenkiją matoma kaip galimybė į namų rinkas atsivežti naujos patirties ir toliau tobulinti paslaugą ar pasiūlyti naujų paslaugų klientams Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

„Praėję metai „Barborai“ buvo itin intensyvūs ir greiti – augome tokiu tempu, apie kokį niekada ir negalvojome. Pagavę tokį pagreitį, sustoti neketiname – toliau dėsime maksimalias pastangas gerinti Lietuvos ir kitų Baltijos šalių klientų patirtį, auginti namų rinkas ir toliau kurti aukščiausios kokybės standartą e-komercijai namuose. Lenkijos rinka turi savų ypatumų, kurie gali įkvėpti ir pokyčiams Baltijos šalių rinkose“, – planais dalijasi A. Mikalauskas.

Varšuva – pirmoji „Barboros“ stotelė Lenkijos rinkoje, tačiau apie tolesnę plėtrą, anot A. Mikalausko, kalbėti dar anksti. Visas dėmesys dabar – įsitvirtinti Varšuvoje ir užsiauginti ten savo lojalų pirkėją.