Susisiekimo ministerija ir AB Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) siekia paskatinti Lenkijos kelių tiesimo įmones dalyvauti įgyvendinant stambius Lietuvos transporto infrastruktūros projektus ir kviečia dalyvauti rangos darbų viešųjų pirkimų konkursuose. Vizito Lenkijoje metu Susisiekimo ministerijos ir Kelių direkcijos specialistai strateginius šalies kelių projektus pristatė Lenkijos infrastruktūros ministerijos, Generalinės kelių direkcijos (lenk. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) ir rangovų atstovams.
„Matydami sparčią Lenkijos pažangą gerinant valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, labai vertiname kaimyninės šalies specialistų patirtį ir žinias, todėl norėtume jas panaudoti ir Lietuvoje. Vienas svarbiausių projektų, kuriame siekiame bendradarbiauti – tai abi šalis jungiančios magistralės „Via Baltica“ rekonstravimas“, – sako Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovas Vladislav Kondratovič.
„Via Baltica“ – šiuo metu strategiškai svarbiausias projektas mūsų šalyje, todėl svarbu užtikrinti jo sėkmingą ir savalaikį įgyvendinimą. Potencialių rinkos dalyvių informavimas ir kitų šalių rangovų pritraukimas ne tik paskatintų kelių statybų rinkos konkurenciją, bet ir, svarbiausia – suteiktų galimybę sulaukti optimalių pasiūlymų, leisiančių užtikrinti sklandų ir ekonomiškai patrauklų projektų įgyvendinimą“, – teigia Kelių direkcijos Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.
Šiuo metu jau vykdomi „Via Baltica“ magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai II ruožo nuo 72,5 iki 79 km ir III ruožo nuo 79 iki 85 km rangos darbai, juos planuojama atlikti iki šių metų pabaigos. I ruožui nuo 56,83 iki 72,5 km rangos darbų pirkimas planuojamas šių metų I pusmetį, IV ruožui nuo 85 iki 97 km – II pusmetį.
Kaimyninės šalies rangovams pristatytos galimybės dalyvauti ir kitų „Via Baltica“ ruožų rangos darbų pirkimo konkursuose bei perspektyvos iki 2030 m., numatoma magistralinių kelių A10 Panevėžys–Pasvalys–*Ryga ir A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai plėtra, taip pat per artimiausius kelerius metus planuojami įgyvendinti magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ir krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus rekonstravimo projektai.
Susitikime, kurį Lenkijos infrastruktūros ministerija ir Generalinė kelių direkcija organizuoja periodiškai kelis kartus per metus, dalyvavo stambiausi Lenkijos rangovų, statybos medžiagų įmonių atstovai. Dalyviai domėjosi statybos terminais, viešųjų pirkimų sąlygomis, numatomų projektų techniniais sprendimais ir kita informacija, leidžiančia dalyvauti įgyvendinant stambiausius Lietuvos kelių infrastruktūros projektus.