Lietuvos keliuose vyksta kažkas baisaus

0
264

Galvojantys, jog sostinės priemiesčių kai kurios atkarpos vienos iš pavojingiausių šalyje – visomis kryptimis nuo kalnėnų iki Avižienių bei nuo Riešės iki Rudaminos – gali išmėginti ir Panevėžio aplinkkelio trasą.

Vairuotojų laukia nelogiški kelio susiaurinimai; kur reikia ir kur ne visai, keistos žiedinės sankryžos, su keistu pavadinimu „turbo“. Ką tai reiškia sunku įsivaizduoti, bet kad visa šita infrastruktūra pasilenkia su sveiku protu – daugiau nei akivaizdu.

Tereikia aplinkkeliais pasivažinėti Lenkijoje ir bus viskas aišku, jog kelių tiesimo – išvažiavimo iš pagrindinio ir įvažiavimo į jį – paslapčių dar lietuviai neperkando. Akivaizdu, jog kol kas rūpinamasi ne pralaidumu, o tik greičio ribojimais.

Ir dar vienas pastebėjimas – nuo Vilniaus įvažiavus į Panevėžio aplinkkelį yra automobilių stovėjimo aikštelė – joje už atliekų konteinerių labai dažnai galima pamatyti keleivių nuogais užpakaliais. Paminėti faktai labai iškalbingi.

O dabar apie tai, kas oficialu

22 km aplinkkelis, tarptautinės magistralės „Via Baltica“ dalis, rekonstruojamas iš esmės: platinamas iki 3 eismo juostų, sankryžos rekonstruojamos į žiedines arba 2 lygių.

Panevėžio aplinkkelyje šiuo metu įgyvendinami 2 dideli projektai. Nuo Šilagalio sankryžos, kur susilieja į Kauną,Vilnių, Panevėžį, Šiaulius ir Rygą vedantys keliai, iki Nausodės sankryžos Šiaulių kelyje eismo ribojimų kiek mažiau.

AB „Panevėžio keliai“ aplinkkelio I etapo (nuo pradžios iki 10,53 km) rekonstrukciją vykdo nuo 2017 m. pavasario. Projekto vertė – 14,2 mln. eurų. Rekonstruojamas ruožas driekiasi nuo dobilo formos 2 lygių sankryžos ties Šilagaliu, kur susikerta kelias Vilnius–Panevėžys ir Panevėžys–Aristava–Sitkūnai („Via Baltica“), iki dobilo formos Nausodės sankryžos, kur Panevėžio aplinkkelis kerta kelią Panevėžys–Šiauliai. Iki 2017 m. pabaigos atlikta 50 proc. projekto darbų.

2018 m. pradėta II etapo, aplinkkelio dalies nuo Šiaulių kelio iki Pasvalio kelio, rekonstrukcija. Iki 2018 m. pabaigos planuojama 11,53 km ilgio aplinkkelio dalį išplatinti iki 3, rekonstruoti 2 tiltus ir 2 viadukus, įrengti greitąją („turbo“) žiedinę sankryžą, 4 vieno lygio sankryžas rekonstruoti į dviejų lygių, įrengiant 4 tunelinius viadukus su privažiavimo ir jungiamaisiais keliais. Darbų vertė –30,43 mln. eurų.