M. Skuodis aiškinosi socialdemokratams dėl apgailėtinos susisiekimo infrastruktūros būklės: „Aš pats tiltų neremontuoju“

0
129

Žiemos pabaiga parodė, jog Lietuvoje neberemontuojami ne tik tiltai, bet ir keliai. Dažniau po Lietuvą keliaujantys pastebi, jog dauguma pagrindinių šalies arterijų reikalauja kur kas didesnių investicijų nei bet kada iki šiol.

„Šios Vyriausybės skiriamos lėšos keliams (įskaitant tiltus) tvarkyti yra tragiškai mažos. Vyriausybė jau priėmė sprendimą per ateinančius dvejus metus finansavimą keliams mažinti dar 40 mln. eurų. Tai reiškia, kad nustekentas sektorius pasmerktas tolesnei griūčiai. Bet ministras tikino, kad finansavimas nebus toks menkas“, – pažymi frakcijos seniūnės pavaduotojas Eugenijus Sabutis.

Parlamentaras teigė išgirdęs svarbią žinią dėl kitų metų biudžeto: ministras žadėjo „ieškoti galimybių“ sumažintą finansavimą kelių tinklui padidinti 200–250 mln. eurų.

Paklaustas apie apgriuvusį tiltą Kėdainiuose, susisiekimo ministras Marius Skuodis pabrėžė, kad pats neremontuoja tiltų, todėl negali atsakyti, kokioje stadijoje yra tilto atstatymo darbai Kėdainiuose.

Kelių direkcijos duomenimis, 2022 m. Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose buvo rekonstruotas 41 tiltas bei viadukas (jiems skirta 25,5 mln. eurų), šiemet planuojama sutvarkyti 27 tiltus ir viadukus (numatoma 58,8 mln. eurų), 2024 m. – 35 (planuojama bendra vertė apie 70 mln. eurų).

Tiltų ir viadukų tvarkymas, kaip vienas iš Lietuvos kelių infrastruktūros gerinimo prioritetų, yra numatytas pernai patvirtintose Valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros 2022–2035 metų strateginėse gairėse, kurias Susisiekimo ministerija parengė kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija.

„Noriu dar kartą pabrėžti, kad Susisiekimo ministerijai tiltai netapo prioritetu tik įgriuvus Kėdainių tiltui – finansavimas tiltams tvarkyti buvo gerokai didinamas jau anksčiau, nuo 2021 m., ir tai yra nuolatinis mūsų prioritetas. Situacija Kėdainiuose atkreipė dėmesį į įsisenėjusią problemą – juk tiltai nenugriūva per vieną dieną ir jų būklė netampa bloga per savaitę. Deja, ankstesniais metais atsakingiems politikams  labiau rūpėjo žvyrkeliai, taigi kritinės būklės infrastruktūrai jau daugelį metų nebuvo skiriama nei pakankamai lėšų, nei dėmesio“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.

Palyginti su 2018 m., šiais metais paprastiesiems kelių remontams numatyta beveik 5 kartus daugiau (60 mln. eurų), kelių rekonstrukcijai ir kapitaliniam remontui – 2,5 karto daugiau (65 mln. eurų), prastos būklės tiltams ir viadukams tvarkyti – 9 kartus daugiau lėšų (58,8 mln. eurų). Be to, stambiems tiltų projektams magistraliniuose keliuose šiemet numatyta 33,1 mln. eurų.