Kilus diskusijai dėl Neries pritaikymo laivybai, Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pabrėžia: šiuo metu nėra suplanuota jokia veikla Neryje tarp Vilniaus ir Kauno. Apie konkrečius sprendimus būtų galima kalbėti nebent ateityje. Tai būtų daroma išklausius suinteresuotas puses bei atlikus detalią analizę.
„Matome, kad iškelta idėja vandens keliu sujungti sostinę ir Kauną įtraukė į viešą diskusiją įvairias suinteresuotas šalis. Gerai, kad pasvarstymai sulaukia reakcijos, tačiau noriu pabrėžti: šiandien dėl to nėra priimti jokie konkretūs sprendimai. Tam nėra numatytas ir biudžetas. Jei idėja ateityje bus vystoma, sprendimai bus priimami pasitarus su mokslininkais ir aplinkosaugininkais, įvertinus poveikį aplinkai ir šalia upės esantiems regionams, ekonominį projekto pagrindimą“, – sako VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Šiais metais VVKD prioritetai – plėtoti krovininę laivybą Nemunu tarp Kauno ir Klaipėdos, prižiūrėti eksploatuojamus vandens kelius bei investicijos į netaršias vandens transporto priemones. Planuojama, kad pilnai funkcionuojant įsigytiems laivams, per metus anglies dvideginio išmetimai bus sumažinti 14,4 tūkst. tonų.
Šiuo metu eksploatuojamų vidaus vandens kelių ilgis siekia 500 km – 20 km daugiau nei pernai. Nerimi laivyba vyksta tik Vilniaus miesto ribose ir nedidelėje dalyje – Kaune.
Lietuvoje registruotų laivų skaičius siekia 28 tūkstančius – 500 daugiau nei pernai.