Dalis vilniečių rečiau naudoja nuosavus automobilius ar netgi visai jų atsisako

0
96

Turėti automobilį mieste gali būti nepigu – nemažai tenka mokėti už jo draudimą, remontą, parkavimą, o kai kuriems netgi tenka dideles sumas pakloti už nuosavą stovėjimo vietą. „Bolt Drive“ klientų apklausa rodo, kad vilniečiai, kurie naudojasi automobilių dalijimosi paslaugomis, permąsto nuosavo automobilio poreikį ar netgi jo atsisako.

Šių metų vasarį atliktos automobilių dalijimosi paslaugą teikiančios platformos „Bolt Drive“ vartotojų apklausos duomenys rodo, kad 28 proc. vairuojančių, bet automobilio neturinčių vilniečių jo įsigyti net neplanuoja ir 94 proc. jų pripažįsta, kad įtaką  sprendimui automobilio nepirkti turėjo automobilių dalijimosi paslaugos prieinamumas.

Apklausa taip pat parodė, kad 4 proc. naudotojų per pastaruosius vienerius metus priėmė sprendimą turimą automobilį parduoti, o daugiau nei pusės jų sprendimui įtaką darė galimybė naudotis automobilių dalijimosi paslaugomis.

„Vidutiniškai asmeninis automobilis nenaudojamas maždaug 23 valandas per parą. Tai reiškia, kad kelis, keliolika ar net keliasdešimt tūkstančių kainavęs daiktas 95 proc. laiko tiesiog stovi gatvės pakraštyje ar stovėjimo aikštelėje. Pastebime, kad vilniečiai ima vis dažniau apie tai galvoti ir svarstyti, ar nuosavas automobilis tikrai jiems reikalingas, o dalis visai jo atsisako. Žvelgiant į dabartines tendencijas, akivaizdu, kad ateityje nuosavo automobilio poreikio klausimas kils vis didesnei daliai miestiečių“, – sako Svajūnas Aliukonis, „Bolt Drive“ operacijų vadovas Lietuvoje.

Beveik pusė apklaustų „Bolt Drive“ naudotojų, turinčių nuosavą automobilį, pripažįsta, kad atsiradus šiai paslaugai savo nuosavu automobiliu naudojasi rečiau, o net ketvirtadalis iš jų svarsto jo ir visai atsisakyti. Be to, 11 proc. kelis automobilius turinčių apklausos dalyvių svarsto atsisakyti bent vieno automobilio, o dar dešimtadalis – ir visų automobilių.

„Retai naudojamas asmeninis automobilis kone visą parą užima vietą mieste, kuri galėtų būti skirta parkams, dviračių takams, vaikų žaidimų aikštelėms. Vilniui, kurio vienas iš tikslų – sumažinti automobilių skaičių mieste, dalijimosi paslauga gali būti vienas iš būdų to siekti“, – sako S. Aliukonis.

„Bolt Drive“ operacijų vadovas sako, kad dažnai automobilių savininkai nė nepastebi, kiek kainuoja nuosavo automobilio išlaikymas ir kokią mėnesinių išlaidų dalį jis sudaro.

„Tuo metu, kai žmogus įsigyja automobilį, suma, kurią jam tenka išleisti, būna nemaža, tačiau automobilio naudojimo eigoje dažnas sutelkia dėmesį tik į kuro kainas ir nė nepaskaičiuoja, kiek iš tiesų kainuoja turėti ir išlaikyti nuosavą automobilį. Juk kainuoja ir jo draudimas, ir stovėjimas, ir remontas, ir padangų keitimas, o taip pat piniginei atsieina ir smulkesni dalykai, kaip kad langų valymo skystis ar valytuvai, kuriuos kartais reikia atnaujinti. Dalis tų, kurie šiuos aspektus įsivertina, automobilio įsigyti nė nesvarsto. Mūsų duomenys rodo, kad 56 proc. automobilio neturinčių ir automobilį pardavusių vartotojų trumpalaikę automobilio nuomą mato kaip pigesnę alternatyvą nuosavo automobilio turėjimui ir išlaikymui“, – sako S. Aliukonis.

„Bolt Drive“ apklausa taip pat parodė, kad 70 proc. šios automobilių dalijimosi paslaugos naudotojų ją laiko racionalia alternatyva asmeniniam automobiliui, o 55 proc. naudotojų pabrėžia, kad automobilių dalijimasis puikiai papildo viešojo transporto paslaugas ir kitus dalijimosi transporto priemonėmis sprendimus.

„Nors automobilių dalijimosi veiklą pradėjome tik kiek daugiau nei prieš metus, jau matome, kad trumpalaikė automobilio nuoma yra tapusi dažno vilniečio kelionių planų dalimi. Pastebime, kad požiūris, jog tolimesnėms ar patogesnėms kelionėms būtinai reikalingas asmeninis automobilis, sparčiai keičiasi, o dalijimosi paslaugas vilniečiai mato kaip komfortišką būdą keliauti. Be to, dalijimosi paslauga leidžia vairuotojui išbandyti skirtingus automobilius, galbūt net tokius, kokių niekada neplanavo įsigyti – pavyzdžiui, šiltuoju metų laiku ypač dažnai „Bolt Drive“ naudotojai Lietuvoje nuomojasi kabrioletus, taip pat mielai išbando ir „Tesla“ modelius“, – sako S. Aliukonis.