Po kelerių metų iš Vilniaus į Varšuvą ir Rygą su automobiliu – per maždaug tą patį laiką?

0
640

Kauną lenkiančiame Isladijos plente, kuris atlieka kažką panašaus į miesto aplinkkelį, darbai turėtų pasibaigti apie 2025-uoius metus. Lygiai tiek truks ir autostrados tiesimas nuo Lenkijos pasienio per Suvalkus iki pat Varšuvos. Iš Lietuvos sostinės visame šiame ruože tada, tikriausiai, bus galima skrieti 130 km per valandą greičiu.

Šiuo metu Lenkijos pusė pradeda dar vienos, 25 km, atkarpos nuo Suvalkų atnaujinimo darbus už maždaug pusantro šimto milijono eurų. Pranešama, jog reikiamas lėšas skiria Europos Sąjunga.

Automagistralė Suvalkai – Budziskas bus keturių eismo juostų (po dvi į abi puses). Akivaizdu, jog tuo pat metu, bus dirbama ir kituose kelių ruožuose.

Nuo Kauno iki Lenkijos sienos keistenybių pilna

Pagrindinis transporto koridorius Via Baltica – vienas intensyviausių mūsų šalies kelių. A5 kelio Kaunas – Marijampolė – Suvalkai tiesiamas ruožas nuo 56,83 iki 97,06 km atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie keliami vienodai visam transeuropinio tinklo keliui E67 (driekiasi nuo Prahos iki Helsinkio). Po rekonstrukcijos kelias Lietuvos pusėje virs automagistrale. Siekiant eismo saugumo bus atskirtas tranzitinis eismas nuo vietinio, įrengtos keturios eismo juostos, kur leidžiamas greitis – 130 km/val., jungiamieji keliai su leistinu greičiu 90 km/val., įrengtos skiriamosios juostos, skirtingų lygių sankryžos, kaip reikalauja kelių techninis reglamentas.

Projektas finansuojamas iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, preliminari projekto vertė siekia 300 mln. Eur (kainos labai panašios kaip ir Lenkijoje, tačiau neaišku dėl rezultato). Planuojama rangos darbus pradėti 2021 m., pabaigus žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. Įgyvendinant projektą nuosekliai, planingai, išlaikant procedūrinius reikalavimus jis turėtų būti baigtas 2025 m.

Prie Kauno Islandijos plentą krapšto tokia kelininkių technika, kurios, pavyzdžiui, Vokietijos keliuose niekas tikriausiai niekada iš viso gal net neregėjo.