Praėjęs šventinis laikotarpis pasižymėjo didėjančiu finansavimo paslaugų poreikiu, o populiariausiais pirkiniais išliko elektronika ir buitinė technika

0
151

Per praėjusias žiemos šventes lietuvių pirkimo išsimokėtinai apimtys augo 19,14 proc. lyginant su tuo pačiu periodu 2022 m., o lizingą rinkosi daugiau vyresnių gyventojų, rodo „Inbank“ duomenys.

Populiarėja finansavimas pramogoms

Nuo 2023 m. lapkričio pab. iki Naujųjų metų sudaryta 10 proc. daugiau lizingo sutarčių nei tuo pačiu laikotarpiu 2022 m., o pirkimo išsimokėtinai apimtys didėjo beveik 20 proc. Taip pat 8,1 proc. paaugo ir vidutinė finansuojama suma: šiuo šventiniu laikotarpiu ji pasiekė 774 eurus.

Vaidoto Rimeikio, „Inbank“ Lietuvos filialo vadovo teigimu, lietuviai per žiemos šventes išsimokėtinai daugiausiai pirko elektronikos prekes ir buitinę techniką. „Šventinis laikotarpis Lietuvoje prasideda nuo Juodojo penktadienio išpardavimų ir pasižymi dideliu pardavimų augimu. Pastebimas skirtumas tarp elektronikos prekių populiarumo ir kitų sektorių, tokių kaip namų priežiūros prekės ir baldai. Telefonai, kompiuteriai ar televizoriai per šventes yra labai paklausūs“, – sako ekspertas.

Pasak Simonos Labanauskaitės, „Novastar.lt“ el. parduotuvės marketingo vadovės, lizingo apimtys 2023 m. gale išaugo 75% lyginant su tuo pačiu periodu prieš metus. „Šiais metais didžiausią šuolį šventinės prekybos metu pademonstravo „Moki3“ mokėjimo būdas, kuris yra itin populiarus įsigyjant mažesnės vertės krepšelį – čia skaičiavome beveik 3 kartus didesnes apimtis tiek lyginant su įprastais mėnesiais, tiek su praėjusių metų šventiniu periodu. Populiariausios prekių kategorijos yra kompiuteriai, telefonai, televizoriai, ausinės ir dulkių siurbliai“, – apibendrina ji.

„Kesko Senukai“ grupės duomenimis populiariausios prekių kategorijos šventiniu laikotarpiu išlieka stambi buitinė technika, kompiuterinė technika, elektronikos prekės ir smulki buitinė technika. „Lyginant su 2022 metais galime matyti, kad bendra finansuota suma 2023 metais yra padidėjusi tiek fizinėse parduotuvėse, tiek ir skaitmeninėje erdvėje. Fizinėse parduotuvėse finansuota suma padidėjo daugiau nei 14%, augimas matomas buvo ir el. parduotuvėje, kurioje finansuota suma augo 24%“, – teigia Vytautas Romeika, „Kesko Senukai“ grupės rinkodaros direktorius.

Visgi, „Inbank“ duomenimis, neseniai praėjusiu šventiniu periodu, lyginant su 2022 m. šventėmis, finansavimo apimtys sparčiausiai augo grožio ir sveikatos paslaugų bei kelionių ir laisvalaikio pramogų segmente, atitinkamai 61 ir 45 proc. Naujų lizingo sutarčių  labiausiai padaugėjo grožio ir sveikatos paslaugų segmentuose, o didžiausias vidutinės finansuotos sumos šuolis stebėtas kelionių ir laisvalaikio pramogų segmente, net 79 proc. 

Finansavimu domisi ir vyriausieji gyventojai

Įprastai finansavimo paslaugomis aktyviausiai naudojasi jaunuoliai ir 28-37 metų asmenys. Vis dėlto praėjęs šventinis laikotarpis rodo, kad lizingą dažniau atranda ir vyresni. Lyginant su tuo pačiu 2022 m. laikotarpiu, net 22 proc. išaugo pirkimo išsimokėtinai apimtys 71+ amžiaus grupėje. Šioje grupėje buvo pastebėtas ir didžiausias vidutinės finansuojamos sumos augimas, kuri išaugo 23 proc. ir pasiekė 971 eurus. 2023 m. vyriausias klientas pasinaudojęs lizingo paslauga buvo sulaukęs 86 m. amžiaus. 

Reziumuodamas praėjusius metus, V. Rimeikis pažymi, kad, skirtingai nei per kelerius kelis praėjusius metus, kai pardavimai suaktyvėdavo tik paskutinėmis metų savaitėmis, 2023 m. jie išliko stabilūs visus metus: „Vasarą žmonės daugiau linkę įsigyti išsimokėtinai vejos priežiūros įrangą, tokią kaip robotai ar vejapjovės, taip pat laisvalaikio prekes, pvz., dviračius ir paspirtukus. Vis dėlto galima pastebėti, kad vartojimas gerokai sumažėja tik sausį ir vasarį, o visi kiti mėnesiai pasižymi didesniu aktyvumu prekybos srityje.“