Prie paramos Ukrainai prisidėjo 7 iš 10-ties Lietuvos socialinių tinklų vartotojų

0
235

Prie įvairių paramos ir pagalbos iniciatyvų Ukrainai, niokojamai Rusijos pradėto karo, Lietuvos gyventojai labiausiai linkę prisidėti pinigais, o įvairiose savanorystės akcijose dalyvauja maža dalis, parodė rinkos tyrimų bei technologijų bendrovės „Synopticom“ atlikta socialinių tinklų vartotojų apklausa.

Daugiausia aukojančių pinigus

Asmeniškai prie paramos Ukrainai iniciatyvų, viešinamų socialiniuose tinkluose, prisidėję nurodė 69 proc. tyrimo dalyvių. Daugiausia žmonių prisidėjo aukodami įvairias sumas pinigų – 41 proc., iš jų didžioji dalis prisidėjo aukodami iki 100 eurų – 32 proc., tą dažniau darė vyrai (38 proc., kai moterų – 27 proc.).

16 proc. gyventojų nurodė aukoję įvairius ukrainiečiams reikalingus daiktus, tarp tokių daugiau yra moterų – 20 proc. (vyrų – 11 proc.).

5 proc. spklaustųjų prisidėjo savanorystės iniciatyvomis, 2 proc. – dalyvaudami protesto ar palaikymo akcijose. „Idea prima“ partnerio teigimu, savanorystė reikalauja didesnio įsitraukimo, laiko resursų, tačiau ji leidžia pajausti tiesioginę pagalbos teikimo naudą, iš karto gauti atgalinį ryšį, suvokti, kad kiekvienas galime būt naudingas.

Aktyviausi – panevėžiečiai

Tyrimo duomenų pjūvis pagal gyvenamąją vietą parodė, kad aktyviausiai prie paramos iniciatyvų prisidėjo Panevėžio (88 proc.) ir Vilniaus (78 proc.) gyventojai. Paramos Ukrainai iniciatyvose dalyvavo 70 proc. Kauno, 65 proc. Šiaulių, po 63 proc. Klaipėdos ir kitų miestų gyventojų bei 71 proc. gyventojų iš kaimiškų vietovių.

Vilniaus (53 proc.) ir Panevėžio (52 proc.) gyventojai aktyviausiai aukojo pinigines lėšas, tarp Kauno gyventojų tokių buvo 44 proc., Klaipėdos – 37 proc., Šiaulių – 33 proc. Pinigine parama prisidėjo kas trečias (35 proc.) kitų miestų gyventojas ir beveik kas antras (47 proc.) kaimo gyventojas. Tarp pastarųjų didžiausias procentas aukojusiųjų 100-500 Eur sumą – 18 proc., kai didmiesčiuose tokias sumas nurodė aukoję 2-8 proc. gyventojų.

Rinkos tyrimų bendrovė „Synopticom“ Lietuvos gyventojų, turinčių bent vieną socialinio tinklo paskyrą, apklausą atliko gegužės 18-30 d. Apklausoje dalyvavo 569 žmonės, kurių amžius – 18–60+ metų.