Seimo Aplinkos apsaugos komitete bus aiškinamasi, ar Vilniaus oro uosto rekonstrukcija vykdoma nepažeidžiant įstatymų

0
229

Seimo Aplinkos apsaugos komitete bus aiškinamasi, ar Vilniaus oro uosto rekonstrukcija vykdoma nepažeidžiant įstatymų

Iniciatyvos ėmėsi parlamentaras Linas Balsys, paaiškėjus, jog tarptautinis Vilniaus oro uostas atsakingoms institucijoms nepateikė duomenų apie planuojamą skrydžių ir keleivių srautų augimą po rekonstrukcijos, be to, nėra atlikęs poveikio aplinkai vertinimo.

„Tarptautinis Vilniaus oro uostas neabejotinai yra be galo svarbus Lietuvai, tačiau bet kokie, ypač tokie dideli projektai kaip oro uosto rekonstrukcija, turi būti vykdomi atsižvelgiant į kuo mažesnį neigiamą poveikį aplinkai ir žmonių gyvenimo gerovei. Jau dabar Vilniaus miesto bendrojo plano koncepcijoje pateikiama informacija, kad į oro transporto viršnorminio triukšmo poveikio zonas nakties metu patenka 4,8 tūkstančiai vilniečių, kurie gyvena šalia orlaivių nusileidimo ir kilimo takų. Šalia oro uosto gyvenantiems žmonėms nerimą kelia ne tik triukšmas, bet ir tarša. Taip pat kyla daugybė klausimų, ar VšĮ „Lietuvos oro uostai“, siekdama gauti visus reikalingus dokumentus ir leidimus tarptautinio Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcijai, pateikdama informaciją planuojamos ūkinės veiklos vertinime, kad keleivių srautai nesikeis ir prašydama atlikti tik trumpalaikių statybų poveikio aplinkai vertinimą, o ne įvertinti ilgalaikį rekonstrukcijos poveikį, nepažeidė galiojančių teisės aktų. Tai ir planuojame išsiaiškinti parlamentinės kontrolės metu“, – sakė L. Balsys.

Pasak L. Balsio, oro uosto kaimynystėje gyvenantys žmonės ne tik nesulaukia iš VšĮ „Lietuvos oro uostai“ informacijos apie planuojamas įgyvendinti triukšmo mažinimo priemones, bet ir nuotekų tvarkymą ir orlaivių oro taršos monitoringą.

„Buvo žadama, kad atsiras sistema, kurioje gyventojai galės stebėti triukšmo lygį realiuoju laiku, taip pat planuota koreguoti lėktuvų skrydžius, kad jie bent naktį netrikdytų ramybės. Gyventojus neramina oro uosto nuotekų tvarkymas, jie taip pat pasigenda ir veiksmų dėl oro taršos mažinimo. Salininkų gyventojai, kurie turi žemės sklypus šalia oro uosto, nesulaukia informacijos ir apie tai, kur ir kokiomis kryptimis, oro uostas plėsis. Jie nežino, kaip elgtis su savo turima žeme. Gyventojai privalo žinoti, kas planuojama šalia jų gyvenamųjų teritorijų, kaip tai paveiks jų gyvenimą, o jei yra ar gali būti neigiamas tokios veiklos poveikis, – jis turi būti mažinamas. VšĮ „Lietuvos oro uostai“ privalo bendrauti ir bendradarbiauti su vietos bendruomenėmis“, – teigė L. Balsys.

Parlamentinėje kontrolėje kviečiami dalyvauti Susiekimo ministerijos, VĮ „Lietuvos oro uostų“ Vilniaus filialo, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos, Aplinkos apsaugos agentūros, Nacionalinis visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Salininkų bendruomenės asociacijos atstovai, taip pat 50 žemės sklypų savininkų, esančių šalia oro uosto, atstovai.