Minske vykstant XIII Baltarusijos transporto savaitei, Lietuvos susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius susitiko su Baltarusijos susisiekimo ministru Aleksejumi Avramenko. Pagrindinės susitikimo temos – šalių bendradarbiavimas vežant krovinius ir keleivius, pasienio kontrolės punktų infrastruktūros plėtra, tarptautinė laivyba Nemunu.
„Lietuvos ir Baltarusijos transporto ryšiai turi didelį potencialą, svarbų abiejų šalių ekonomikai. Vienas sėkmingiausių bendrų projektų – konteinerinis traukinys „Vikingas“, juo vežamų krovinių kiekis per metus išaugo net 20 proc. Matome perspektyvą organizuoti reguliarius greitųjų krovininių traukinių reisus tarp Lietuvos ir Baltarusijos pagrindiniams kroviniams vežti. Bendromis pastangomis sieksime pritraukti daugiau tranzitinių Rusijos, Ukrainos ir Kazachstano krovinių. Lietuva taip pat yra pasirengusi teikti efektyvias logistikos paslaugas industriniam parkui „Didysis akmuo“, – sakė susisiekimo ministras J. Narkevičius.
Ministrų susitikime pažymėta, kad nuolat auga krovinių srautai tarp Lietuvos ir Baltarusijos. Šiemet sausio – rugpjūčio mėn., palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, pervežta 6,8 proc. daugiau krovinių. Didžiąją dalį krovinių iš Baltarusijos į Lietuvą sudaro cheminės ir mineralinės trąšos, nafta ir jos produktai, mineraliniai produktai, mediena, juodieji metalai.
„Malonu paminėti sėkmingą Lietuvos ir Baltarusijos geležinkelių bendradarbiavimą. Lietuvos transporto sistema gali pasiūlyti lanksčius sprendimus ir užtikrinti palankias sąlygas Baltarusijos gamintojų kroviniams vežti. Galime aptarnauti ne tik įprastus pagrindinius krovinius, bet ir 30 proc. didesnius naujus krovinių srautus“, – sakė ministras J. Narkevičius.
Vizito Baltarusijoje metu susisiekimo ministras J. Narkevičius su vienos didžiausių eksportuotojų, kalio trąšų gamybos įmonės „Belaruskalij“ generaliniu direktoriumi Ivanu Golovatu aptarė įmonės pervežimų apimtis. Dėl krovinių vežimo iš Baltarusijos į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą pasirašytos ilgalaikio bendradarbiavimo sutartys su „Belaruskalij“, „Grodno azot“, Baltarusijos naftos kompanija, taip pat dirbama su kitais Baltarusijos eksportuotojais. Su Baltarusijos geležinkeliais nuolat glaudžiai bendradarbiaujama planuojant krovinių srautus, vežant krovinius, gerinant klientų aptarnavimą, derinant kainodarą.
Keleivius tarp Vilniaus ir Minsko nuo 2017 m. veža modernūs elektriniai traukiniai. Keleivių srautas nuolat auga – per pirmus aštuonis šių metų mėnesius, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, tarp abiejų valstybių sostinių keliavo 13 proc. daugiau keleivių. Ateityje Lietuva ir Baltarusija sieks dar labiau sutrumpinti valstybių sienos kirtimo laiką, gerinti tarptautinių kelionių sąlygas.
Automobilių keliais didžiausias kiekis krovininių transporto priemonių – beveik pusė viso srauto – iš Lietuvos į Baltarusiją vyksta per Medininkų pasienio kontrolės punktą (PKP). Nuolat augant transporto srautams, Lietuva ir Baltarusija numato padidinti Medininkų ir Kamennyj Log pasienio punktų pralaidumą ir vietoj esamų 4 eismo juostų įrengti 8 juostas kelio ruože nuo Medininkų PKP patikros zonos iki Baltarusijos valstybės sienos. Pagrindinius Medininkų PKP infrastruktūros modernizavimo darbus numatoma vykdyti 2019 – 2023 m.
Siekiant pagerinti laivybos sąlygas, Lietuvos ir Baltarusijos susisiekimo ministerijų ekspertai numato aptarti ir iš dalies pakeisti 2007 m. pasirašytą abiejų šalių vyriausybių susitarimą dėl laivybos vidaus vandenų keliais, siekiant sukurti galimybes vykdyti reguliarius tarptautinius reisus Gardinas – Druskininkai – Gardinas.