Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams Rastinėnuose ir Čekoniškėse atidaromos mokyklos

0
1034

Rugsėjo 1 d. Vilniaus rajone atvers duris specialiosios klasės lietuvių ir lenkų mokomosiomis kalbomis, skirtos mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl intelekto sutrikimo ir įvairiapusių raidos sutrikimų: Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos Rastinėnų pradinio ugdymo skyriuje (1–4 klasės) ir Vilniaus r. Zujūnų gimnazijos Čekoniškių pagrindinio ugdymo skyriuje (5–10 klasės). Vienoje klasėje bus ugdomi 5–8 mokiniai.

Vilniaus r. Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos Rastinėnų pradinio ugdymo skyriuje mokiniai bus ugdomi pagal pradinio ugdymo individualizuotą programą, Vilniaus r. Zujūnų gimnazijos Čekoniškių pagrindinio ugdymo skyriuje – pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą.

Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams bus sudarytos galimybės gauti kokybišką poreikius ir gebėjimus atitinkantį ugdymą bei būtiną švietimo pagalbą, atsižvelgiant į praktinį žinių pritaikymą gyvenime. Vaikams bus teikiama kompleksinė įvairių švietimo pagalbos specialistų – logopedo, specialiojo pedagogo, socialinio pedagogo, psichologo pagalba bei specialioji – mokytojo padėjėjo pagalba. Taip pat specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai galės gauti judesio korekcijos specialisto – kineziterapeuto paslaugas ir esant poreikiui kitų specialistų pagalbą ir paslaugas. Taip pat mokiniams bus organizuojamas neformalusis vaikų švietimas, popamokinis užimtumas, pavėžėjimas ir maitinimas.

Abiejose mokyklose bus įrengta specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikyta mokymosi aplinka, specialūs multisensorinės įrangos kambariai (sensorinės integracijos ir sensomotorinio lavinimo), kuriuose bus lavinamos vaikų skirtingos sensorinės ir pažintinės funkcijos. Viename iš sensorinės įrangos kambarių šviesų, garsų, vaizdų gausoje vienu metu bus stimuliuojami skirtingi vaikų pojūčiai. Kitame sensorinės įrangos kambaryje vaikai turės galimybę lavinti sensorinės motorinės integracijos gebėjimus, erdvinį suvokimą, smulkiąją ir stambiąją motoriką. Tikimasi, kad sensorinės įrangos kambariai padės įvairių raidos sutrikimų turintiems mokiniams mokytis apjungti ir suvokti iš aplinkos ir kūno pojūčių ateinančią informaciją, atsipalaiduoti, nusiraminti, sumažinti nuovargį, pagerinti valingos elgesio kontrolės gebėjimus, lavinti atmintį, dėmesį, kalbos gebėjimus, laikyseną ir pan.

 

Vilniaus rajono savivaldybės informacija