Susisiekimo „profesionalų“ neūkiškumas jau bado akis

0
351

Vilniaus aplinkkeliuose pilna infrastruktūrinių įrenginių, kuriais niekas nesinaudoja. Tačiau netrūksta ir tokių vietų, kuriose vyksta lenktynės su mirtimi. Pietiniame aplinkkelyje ekstremalu nuo pat Naujininkų iki Skaidiškių. O naujai įrengiami neva saugaus eismo objektai ne tik kad nepagerina situacijos, bet gal net pablogina. Neseniai pradėtas eksploatuoti dviračių ir pėsčiųjų takas nuo Nemėžio iki Daržininkų veda į niekur – susisiekimas lyg ir pagerintas, tačiau tapo labai pavojingu. Ypač neramu dėl mokyklinio amžiaus vaikų, kurie šį taką, šalia greitkelio, kuriuo didžiuliu greičiu skrieja sunkvežimiai, atranda kaip alternatyvią galimybę nuvykti į mokyklą.

Žiniasklaidoje bene daugiausiai dėmesio sulaukia Vakarinis sostinės apvažiavimas. Maždaug dvejus metus juo lekiantiems  vilniečiams nė į galvą neateina, jog virš jų kabo pėstiesiems įrengti keli viadukai, kurių ilgis po pusšimtį metrų, o plotis kaip tikro tilto – apie penkis metrus, tačiau jais niekas nei vaikšto, nei važinėja. Brangiai kainavę susisiekimo objektai niekam nereikalingi ir jais iki pat šiol nesinaudojama.

Tuo tarpu pietiniame aplinkkelyje nuo Liepkalnio gatvės, gal net nuo Žirnių gatvės vidurio, gyventojai kiekvieną dieną susiduria su misija – „Išgyvenimas“. Šioje arterijoje pėstieji itin pavojingai greitkelį kerta prie „Ikea“, prie Liepkalnio, prie Kalnėnų, prie  Kuprioniškių, prie Daržininkų ir prie Skaidiškių. Net šešios, o gal ir dar daugiau vietų, kurios net nepaženklintos pėsčiųjų perėja. Žmonės tarp geležinių atitvarų zigzagais lekia kaip didelio reikalo prispirti, o dažnai net palydimi šaižaus vilkiko pavojaus signalo gausmo. Ir taip metai iš metų. Gal ir gerai – mokomės išlikti. To mokome ir savo vaikus. O jų per minėtas „Išgyvenimo“ perėjas per dieną praeina šimtai.

Kad tuo įsitikintum tereikia sulaukti 16-to maršruto autobuso: Stotis – Skaidiškės.

„Vieną kartą važiavau Minsko plentu ir Tūkstantmečio gatve. Nepatikėsite, bet labai buvau laimingas, kad parvažiavau. Kas ten yra, kad visi lekia kaip išprotėję, o pravažiavus didesnei mašinai tiesiog vėjo gūsis traukia į važiuojamąją dalį po kito automobilio ratais. Ten negalima leisti važiuoti nei dviračiais, nei motoroleriais“, – savo įspūdžiais pasidalino sutiktas dviračių entuziastas.

Darytina išvada, jog A 2 kelias Vilnius – Minskas nuo Daržininkų iki Naujininkų turėtų būti ženklinamas kelio ženklu – „Gyvenamoji zona“. Paprastai tokiose vietose automobilių greitis ribojamas iki 30 km/h.