Kai kurių apklausų rengėjų duomenimis, net 99 proc. vilniečių spūstis laiko didžiausia sostinės problema, 40 proc. respondentų geriausiu šios problemos sprendimu įvardija naujos transporto rūšies – metro įdiegimą.
Be to, suskaičiuota, kad net 1,7 milijardo Eur „sudeginame“ spūstyse.
Vis dėlto navigacijos prietaisų gamintoja TomTom skelbia, jog Vilnius – 107 vietoje tarp labiausiai pasaulyje kenčiančių miestų nuo automobilių spūsčių.
Daugiau iš Lietuvos sąraše, kuriame net 403 pavadinimai, nieko nėra. Maskva – 5-oje vietoje, Varšuva – 34-oje, Kijevas – 46-oje, Talinas – 96-oje, Ryga – 187-oje, Minskas – iš viso neįvardintas. Įdomiausia tai, jog lenkiškų miestų – 12. O didesnėmis spūstimis nei Varšuvoje gali “didžiuotis”: Lodzė – 15-toje vietoje, Krokuva – 26-toje ir Poznanė – 33-ioje.
Reitingas sudarytas, atsižvelgiant į tai, kiek kelionė vidutiniškai trunka ilgiau spūsčių metu, lyginant su tuo metu, kada jų nėra. Pavyzdžiui, Vilniuje per “kamščius” kelionė trunka maždaug 30 proc. ilgiau laiko.
Mumbajus (Indija) 65 proc.;
Bogota (Kolumbija) 63 proc.;
Lima (Peru) 58 proc.;
Naujasis Delis (Indija) 58 proc.;
Maskva (Rusija) 56 proc;
13 vieta – Kijevas (Ukraina) 46 proc;
15 vieta – Lodzė (Lenkija) 44 proc;
33 vieta – Poznanė (Lenkija) 39 proc.;
34 vieta – Varšuva (Lenkija) 39 proc.;
96 vieta – Talinas (Estija) 30 proc.;
107 vieta – Vilnius 30 proc.;
122 vieta – Čikaga (JAV) 28 proc.;
149 vieta – Praha (Čekija) 27 proc.;
187 vieta – Ryga (Latvija) 24 proc.;
402 vieta – Cadiz (Ispanija) 9 proc.
Paviešinti TomTom duomenys rodo, jog ne visais atvejais automobilių spūsčių problemos yra sėkmingai sprendžiamos, įrengiant metro.