Tvirtina, jog automobilių spūstys – didžiausia Vilniaus problema ir ragina statyti metro. Tada ką daryti daugelyje Europos ir pasaulio miestų, kurie dar labiau užsikimšę nei Lietuvos sostinė?

0
264

Kai kurių apklausų rengėjų duomenimis, net 99 proc. vilniečių spūstis laiko didžiausia sostinės problema, 40 proc. respondentų geriausiu šios problemos sprendimu įvardija naujos transporto rūšies –  metro įdiegimą.

Be to, suskaičiuota, kad net 1,7 milijardo Eur „sudeginame“ spūstyse.

Vis dėlto navigacijos prietaisų gamintoja TomTom skelbia, jog Vilnius – 107 vietoje tarp labiausiai pasaulyje kenčiančių miestų nuo automobilių spūsčių.

Daugiau iš Lietuvos sąraše, kuriame net 403 pavadinimai, nieko nėra. Maskva – 5-oje vietoje, Varšuva – 34-oje, Kijevas – 46-oje, Talinas – 96-oje, Ryga – 187-oje, Minskas – iš viso neįvardintas. Įdomiausia tai, jog lenkiškų miestų – 12. O didesnėmis spūstimis nei Varšuvoje gali “didžiuotis”: Lodzė – 15-toje vietoje, Krokuva – 26-toje ir Poznanė – 33-ioje.

Reitingas sudarytas, atsižvelgiant į tai, kiek kelionė vidutiniškai trunka ilgiau spūsčių metu, lyginant su tuo metu, kada jų nėra. Pavyzdžiui, Vilniuje per “kamščius” kelionė trunka maždaug 30 proc. ilgiau laiko.

 

Mumbajus (Indija) 65 proc.;

Bogota (Kolumbija) 63 proc.;

Lima (Peru) 58 proc.;

Naujasis Delis (Indija) 58 proc.;

Maskva (Rusija) 56 proc;

13 vieta – Kijevas (Ukraina) 46 proc;

15 vieta – Lodzė (Lenkija) 44 proc;

33 vieta – Poznanė (Lenkija) 39 proc.;

34 vieta – Varšuva (Lenkija) 39 proc.;

96 vieta – Talinas (Estija) 30 proc.;

107 vieta – Vilnius 30 proc.;

122 vieta – Čikaga (JAV) 28 proc.;

149 vieta – Praha (Čekija) 27 proc.;

187 vieta – Ryga (Latvija) 24 proc.;

402 vieta – Cadiz (Ispanija) 9 proc.

Paviešinti TomTom duomenys rodo, jog ne visais atvejais automobilių spūsčių problemos yra sėkmingai sprendžiamos, įrengiant metro.