Vilniuje planuojama įrengti dar 11 susisiekimą su centro prieigomis gerinančių viešojo transporto A eismo juostų

0
239

Tokių šiuo metu sostinėje – 36 km, o įrengus visas numatytąsias papildomas atkarpas tinklas mieste viršys 42 km.

Šešios iš suplanuotųjų viešojo transporto juostų bus įrengiamos ES lėšomis – jos mieste atsiras per 2021 metus. Likusios A juostos bus finansuojamos savivaldybės ir privačių investuotojų – jų įrengimas numatytas iki 2022 metų.

A juostų plėtra numatyta šiose gatvių atkarpose

  1. Narbuto g. tarp Laisvės pr. ir Erelių g. (Konstitucijos pr.)

Ozo g. tarp Gelvonų g. ir Kernavės g.

Kareivių g. tarp Verkių g. ir Kalvarijų g.

Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių g. ir Žalgirio g. (Trimitų g.)

Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. (Trimitų g.) ir Konstitucijos pr.

Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g.

Pilaitės pr. tarp V. Pociūno g. ir Sietyno g.

Šeimyniškių g. tarp Kalvarijų g. ir Tuskulėnų g.

Šeimyniškių g. tarp Tuskulėnų g. ir Kalvarijų g.

Buivydiškių g. tarp Dūkštų g. ir Ozo g.

  1. Kudirkos g. tarp J. Basanavičiaus g. ir J. Jasinskio g.

Naujausi keleivių ir transporto srautų tyrimai rodo, kad centrinėje miesto dalyje viešuoju transportu pervežama kelis kartus daugiau keleivių, nei jų pravažiuoja asmeniniais automobiliais. Plečiant A juostų tinklą bus taikomi kompleksiniai sprendimai – juostų atsiras daugiau, planuojama stiprinti ir kontrolės mechanizmus. Be to, įvertinus eismo srautus, tam tikrose vietose šiuo metu esamos bendro transporto eismo juostos bus skiriamos viešajam transportui.  Toks sprendimas preliminariai numatytas Kalvarijų, Šeimyniškių, V. Kudirkos gatvių atkarpose – tikslesni planai paaiškės pradėjus projektavimo darbus.

Eismo organizavimo specialistai atkreipia dėmesį, kad plėsti gatves miesto centrinėje dalyje nėra efektyvu. Kaip rodo daugelio šalių patirtis, vien platinimas, nediegiant papildomų eismo organizavimo sprendimų nėra ilgalaikis, nes praplatintos gatvės netrukus vėl užsipildo automobiliais. Šiuo metu viename automobilyje sostinėje važiuoja vidutiniškai 1,4–1,6 žmogaus.

Prioritetas viešajam transportui Kalvarijų gatvėje

Kalvarijų gatvėje, kur viešajam transportui jau anksčiau skirta viena bendro transporto eismo juosta nuo P. Lukšio iki Žalgirio g., tokios atkarpos suplanuotos ir nuo Žalgirio g. iki Konstitucijos pr. Jos atsiras šiuose ruožuose: nuo Šeimyniškių g. iki Žalgirio g., nuo Žalgirio iki Konstitucijos pr., nuo Žalgirio g. iki Treinio g. Šių atkarpų projektavimo darbai turėtų būti baigti per 2020 m., o pats daugumos atkarpų įrengimas preliminariai planuojamas 2021 m.

Minėtų atkarpų eismo pakeitimų poveikis buvo analizuojamas atskirai, investiciniame projekte buvo vertinamos jų kombinacijos, taip pat – privačių investuotojų darbų planai, galimi sudėtingesni projektavimo iššūkiai.

Eismo srautų skaičiavimus ir analizes SĮ „Vilniaus planas“ bei SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliko ne tik Kalvarijų, bet ir kitose gatvėse, kuriose nagrinėta A juostų atsiradimo galimybė. Kareivių g. jau įvyko ir vienos iš suplanuotų A juostų projektinių pasiūlymų viešinimas visuomenei bei pradėti vykdyti tolesni projektavimo darbai.

Apskaičiuota, kad Kalvarijų g. atkarpoje nuo Šeimyniškių iki Žalgirio g. piko metu viešuoju transportu vidutiniškai pervežami 1322 keleiviai per valandą, o automobiliu pravažiuoja apie 1179 keleiviai per valandą. Nors viešuoju transportu pervežamų keleivių skaičius yra didesnis, tačiau piko metu jo greitis šioje atkarpoje krenta daugiau nei 30 proc., o važiavimo laikas vidutiniškai pailgėja iki 40 proc. Dėl šių priežasčių sudėtinga užtikrinti punktualumą, kuris, miestiečių vertinimu, yra vienas svarbiausių rodiklių renkantis keliones viešuoju transportu. Skaičiuojama, kad A juostos įrengimas šioje atkarpoje per metus padėtų sutaupyti apie 967 darbo dienas keleivių laiko.

Kalvarijų g. atkarpa priešinga kryptimi – nuo Žalgirio iki Šeimyniškių g. – viešuoju transportu piko valandomis pervežama apie 1711, automobiliu – 1150 keleivių. Tačiau piko metu viešasis transportas važiuoja apie 60 proc. ilgiau nei įprastai, o greitis sumažėja apie 40 proc. Išvada – A juostos įrengimas padėtų keleiviams per metus sutaupyti apie 680 darbo dienų laiko.

Be to, analizuojant būsimos A juostos veiksmingumą Kalvarijų g., šalia Konstitucijos pr., suplanuota  dar viena viešojo transporto stotelė tam, kad būtų pagerintos persėdimo galimybės ir centro prieigų pasiekiamumas. Numatoma ir Konstitucijos, Šeimyniškių, Kalvarijų g. sankryžos rekonstrukcija, kad atsiradus A juostoms būtų sklandžiai sureguliuotas visų srautų judėjimas.

Preliminariai planuojama, kad Kalvarijų g. A juostomis galės važiuoti taksi ir elektromobiliai – bus stebima, kaip pasiskirsto srautai ir kokią įtaką šio transporto judėjimas turi autobusams ir troleibusams. Stiprinant kontrolės mechanizmus, visame mieste planuojama palaipsniui atsisakyti tvarkos, leidžiančios A juostomis važiuoti 4+ automobiliams, nes jų kontrolės mechanizmas sudėtingas ir neefektyvus.