Vilniuje pristatyti pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai – jau dabar tai vadinama viešojo transporto revoliucija

0
736

Sostinė tęsia didžiausią miesto transporto parko atnaujinimą – šiandien gausų būrį naujų autobusų papildė penki pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai „Karsan Jest Elektric“. Jais vilniečiai iš Katedros aikštės Gedimino prospektu leidosi į specialias potyrių keliones, o nuo šio savaitgalio autobusus galės išbandyti visi keleiviai. Sekmadienį jie išvažiuos į 89-ąjį maršrutą, kuris taps pirmuoju visiškai elektrifikuotu maršrutu visoje šalies viešojo transporto istorijoje.

„Sostinės viešasis transportas yra ta miesto paslauga, kuri per ne pilnus dvejus metus pasikeitė kardinaliai – keliauti tiek autobusais, tiek troleibusais dabar yra gerokai patogiau, komfortiškiau ir greičiau. Vilniuje jau važiuoja beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių, o šiandien vilniečiams pristatome ir pirmuosius Lietuvoje elektrinius autobusus. Turėdami nulinę taršos emisiją, jie neabejotinai prisidės prie žalesnio miesto vizijos įgyvendinimo. Ir tai nėra pabaiga – planuojame, kad per 2020 m. parkas pasipildys dar 130 naujų autobusų, taip pat įgyvendinsime kitus susisiekimo gerinimo sostinėje projektus tokius kaip greitieji viešojo transporto koridoriai, pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Vilniaus miesto meras priduria, kad įgyvendinus šį ambicingą viešojo transporto atnaujinimo etapą, Vilnius taps kone jauniausią autobusų parką turinčia ES sostine.


Elektrinių autobusų ir pakrovimo įrenginių sandorio vertė 1 510 957 eurai, o pats pirkimas finansuotas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ lėšomis. Autobusai įsigyti iš tiekėjų grupės, sudarytos iš UAB „TM Service“ ir autobusų gamintojo iš Turkijos „Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A. S.“
Autobuse vienu metu gali važiuoti 23 keleiviai – jame yra 10 sėdimų vietų, įskaitant vairuotojo, taip pat 12 stovimų ir 1 vieta neįgaliesiems. Žemos grindys leidžia keleiviams įlipti ir išlipti itin lengvai, o nepriklausoma klimato kontrolės sistema užtikrins, kad žiemą salone būtų šilta, vasarą – vėsiau. Kompaktiško autobuso ilgis 5,8 metro, jame – sumontuotas LED apšvietimas, vaizdo ir garso sistemos, „Bluetooth“, USB lizdai ir vaizdo kameros.

88 kWh galingumo elektriniuose autobusuose sumontuoti BMW varikliai, išvystantys 290 Nm sukimo momentą ir turintys dvigubas ličio jonų baterijas. Autobusų gamintojai kartu su kiekviena nauja elektrine viešojo transporto priemone pristatė ir įkrovimo įrenginius – autobusų traukos baterijos bus įkraunamos UAB „Vilniaus viešasis transportas“ patalpose, Verkių transporto departamente. Be to, autobusuose sumontuotos standartinės Combo-2 (CCS) jungtys, kuriomis traukos baterijas mieste bus galima įkrauti nuo esančių elektrinių automobilių įkrovimo stotelių. Naudojant greito krovimo funkciją, autobusas per 55 minutes gali būti įkrautas iki 80%.

Rugsėjo 22 d., kurią bus minima Tarptautinė diena be automobilio ir baigiama šių metų Europos judumo savaitė, naujieji elektriniai autobusai išvažiuos į 89 maršrutą: Nepriklausomybės aikštė – Senamiestis – Rasų gatvė – Stotis – Autobusų parkas.