Vilniuje veikianti įmonė siūlo naują paslaugą verslui, planuojančiam atleidimus

0
219

Šiuolaikinė personalo ir žmogiškųjų išteklių vadyba skatina įmones atsakingai atsisveikinti su darbuotojais ir išsaugoti verslo reputacinį įdirbį. Sušvelninti neigiamas atleidimo proceso pasekmes bei išlaikyti atsakingo darbdavio įvaizdį net ir sudėtingiausiu laikotarpiu yra pagrindinis tiek mažų, tiek didelių įmonių tikslas. Mokyti to Lietuvos darbdavius imasi organizacijų sprendimų bendrovė „Alisa Management Laboratory“.

Nauda abipusė, jei atleistas darbuotojas bus laimingas

Šiandien verslas yra dinamiškas kaip niekad, todėl reorganizacijos bei atleidimai yra neišvengiami ir užklumpa tiek dideles, tiek ir mažas įmones. Pastaraisiais metais, augant socialiai atsakingo verslo svarbai, organizacijos skiria daug dėmesio darbdavio įvaizdžiui. Buvę darbuotojai yra svarbūs verslo ambasadoriai, formuojantys viešą opiniją apie įmones. Nemažiau reikšmingas ir socialinis atsakingo atleidimo poveikis – naujai įsidarbinę, save realizuojantys – laimingi žmonės.

„Sparčiai auga specialaus paruošimo sklandžiam įsiliejimui į darbo rinką bei karjeros planavimo paslaugos poreikis.  Įmonės reputacija tampa ypač svarbi ne tik pritraukiant naujus darbuotojus, bet ir išlaikant klientus. Jau seniai darbuotojas nėra tik „darbuotojas“. Šiandien jis ir klientas, ir partneris, ir įmonės rinkodaros dalis. Supratimas, kad plaukiame viename laive, auga.

Išeitinės išmokos jau tapo savaime suprantama „higiena“, tačiau darbdaviai aktyviai ieško ir kitų socialiai atsakingų būdų ar galimybių. Vieni apsiriboja vieša padėka ir gėlėmis, kiti buvusiems ilgamečiams  darbuotojams nori suteikti ilgalaikę naudą. Juk laimingas ir saugus buvęs darbuotojas – ne tik paliktas pozityvus pėdsakas, bet ir puikus įmonės ambasadorius“, – teigia dr. Alisa Miniotaitė, vienintelės Baltijos šalyse sertifikuotos kaučerių ir organizacijų sprendimų bendrovės „Alisa Management Laboratory“ vadovė.

Daug metų dirbusiems viename darbe, pasak dr. A. Miniotaitės, pokyčiai yra gąsdinantys, o orientuotis darbo rinkoje dažnai sunku. „Įdarbinimo specialistų bei koučerių pagalba tokiems darbuotojams būtina ruošiantis naujam karjeros etapui ir kad suteiktų pasitikėjimo“, – sako dr. A. Miniotaitė.

Padeda iš naujo įvertini stipriąsias darbuotojo savybes

Pasak įdarbinimo specialistės Ievos Belickienės, individualios treniruotės atleidžiamiems darbuotojams padeda suprasti, kaip sukauptą darbinę patirtį bei kompetencijas atskleisti darbo pokalbiuose, išnaudoti ateities darbuose.  Mokymų metu atliekamas asmeninių savybių „auditas“,  atleidžiamas darbuotojas parengiamas pokalbiams su potencialiais verslo atstovais, išgryninamos galimos naujos veiklos kryptys.

„Dažnai atleidžiami darbuotojai ateina su nerimu ir nuogąstavimu. Būtina jį „amortizuoti“, apsiprasti, pasiruošti naujiems žingsniams. Kiti galbūt save ir pervertina. Tai taip pat veda į nusivylimą, tad bet kuriuo atveju siekiame supažindinti su darbo rinkos tikrove, padedame orientuotis, suprasti turimų kompetencijų vertę, įgyti pagrįsto pasitikėjimo siekti naujų aukštumų“, – dėsto bendrovės „Alisa Management Laboratory“ partnerė Ieva Belickienė.

Personalo vadybos profesionalai tvirtina, jog  mokymai atleidžiamiems darbuotojams – tai didžiulė socialinė nauda tiems, kurių laukia išbandymai artimiausioje ateityje. Be to, tai akivaizdus darbdavio indėlis į skaidrios ir atsakingos darbo rinkos tradicijų formavimą bei  ilgalaikį darbuotojų ugdymą.

Alisa Miniotaitė