Maršrutai nyksta, reisai retėja, vis sunkiau nusigauti į artimiausią didmiestį – jei išvis įmanoma

0
116

Žmonėms piktinantis sunykusiu tarpmiestiniu susisiekimu, Seimo narys socialdemokratas Eugenijus Sabutis kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ragindamas „nedelsiant taisyti reformos klaidas ir įvertinti jos pasekmes regionams“.

„Reklamuodama tarpmiestinio susisiekimo autobusais reformą, ministeriją žadėjo „aukštesnės kokybės paslaugas keleiviams“ ir daugiau galimybių judėti tarp miestų.

Praėjus 9 mėnesiams nuo reformos pradžios daugėja įrodymų, kad žmonėms darosi vis sudėtingiau nuvykti į darbą ar pas gydytoją. Ir vėl visus išdūrė“, – komentuoja E. Sabutis.

Anot jo, situacija ypač tragiška regionuose.

„Maršrutai nyksta, reisai retėja, vis sunkiau nusigauti – jei išvis įmanoma – net į artimiausią didmiestį. O juk kalbame ne apie turistines iškylas, o apie vykimą į darbą ar pas gydytoją“, – pabrėžia parlamentaras.

Žmonės atskiriami nuo pasaulio

„Mūsų įspėjimai pildosi: vykdant reformą, nebuvo sudėti visi reikiami saugikliai. Reforma atvėrė vežėjams laisvę lengvai atsisakyti pelno nenešančių maršrutų. Atokesnių vietovių gyventojai paliekami be jokių alternatyvų, izoliuojami, įkalinami savo vietovėje, ypač senjorai“, – pažymi E. Sabutis.

Pasak socialdemokrato, „Vyriausybės klasta“, kai nuostolingų maršrutų problema paliekama spręsti savivaldybėms, yra trumparegiška, nes norėdamos subsidijuoti nuostolingus maršrutus savivaldybės stumiamos nurėžti lėšų kitoms svarbioms sritims.

„Papildomos išlaidos susisiekimui reiškia, kad savivaldybėms gali tekti mažinti finansavimą kitoms sritims, tokioms kaip švietimas, sveikatos priežiūra ir socialinė apsauga.

Todėl raginu susisiekimo ministrą peržiūrėti Kelių transporto kodekso nuostatas ir koreguoti kriterijus, kurie leistų valstybei plačiau subsidijuoti nuostolingus maršrutus, siekiant užtikrinti patogų bei prieinamą susisiekimą visiems Lietuvos gyventojams“, – sako Seimo narys socialdemokratas E. Sabutis.

Jis primena, kad 2023 m. liepos 1 d. įsigaliojo Kelių transporto kodekso pataisos, kuriomis įtvirtintas laisvas reguliuojamas verslo modelis vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais reguliaraus susisiekimo maršrutais.

Skelbiamais duomenimis, 2021 m. gruodį Lietuvoje buvo apie 320 autobusų maršrutų ir daugiau nei 900 reisų, o 2023 m. sausį maršrutų buvo likę tik 250, o reisų – 650.