Neoficialūs matematikos egzamino rezultatai kelia abejonių dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir NŠA darbo

0
266

Parlamentinės Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovai, reaguodami į tai, kad pagal neoficialius duomenis matematikos brandos egzamino neišlaikė 35 proc. laikiusiųjų, teigia, jog kyla daug klausimų tiek dėl egzamino užduočių atitikimo, tiek dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos žadėtų pagalbos priemonių mokiniams.

Pasak prof. habil. dr. Vilijos Targamadzės, tokie blogi, kaip neoficialiai skelbiama, matematikos egzamino rezultatai kelia didžiulį susirūpinimą, todėl būtina išsiaiškinti jų priežastis.

„Pirmiausia kyla klausimas, ar egzamino užduotys atitiko dalyko programą ir mokiniai turėjo galimybę pasiruošti. Už tai atsakinga yra Nacionalinė švietimo agentūra. Antra, ar ministerija ir jai pavaldi minėta Nacionalinė švietimo agentūra ėmėsi reikiamos iniciatyvos ir padėjo mokiniams pasirengti egzaminams, ar buvo suteikiama tinkama metodinė, konsultacinė pagalba vaikams, mokytojams siekiant kompensuoti pandemijos metu įvykusius mokymosi praradimus“, – sako parlamentarė prof. habil. dr. V. Targamadzė.

Seimo narės teigimu, švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė darbo pradžioje kalbėjo apie tai, kad reikia taisyti padėtį švietime, gerinti mokinių pasiekimus, tačiau praėjo dveji mokslo metai ir matome, kad rezultatai galimai net dar labiau blogėja.

„Tikrai neramu dėl to, kas vyksta su mūsų švietimo sistema. Ar buvo padarytos išvados? Privalomas matematikos egzaminas įvestas tam, kad skatintų vaikų loginį mąstymą, kitus gabumus. Tai yra neabejotinai vienas svarbiausių mokymosi dalykų. O tokie prasti matematikos egzamino rezultatai lemia abiturientų ateitį. Būtina sulaukti oficialių šio egzamino rezultatų ir jų paaiškinimo“, – pratęsė prof. habil. dr. V. Targamadzė.

Parlamentarė atkreipia dėmesį ir į tai, kad viešai nėra skelbiami dar gegužę vykusio Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatai. Todėl, pasak jos, neaišku, ar taip bandoma vilkinti ir dangstyti galimus prastus žemesnių klasių vaikų mokymosi rezultatus.