Pritarta pokyčiams dėl alkoholio prekybos mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose

0
17

LR Seimas po svarstymo pritarė Alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms, kuriomis numatoma nustatyti vienodas sąlygas mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose skirtingus alkoholinius gėrimus pardavinėjantiems verslininkams.

Pagal svarstomus pakeitimus, verslininkai mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose galėtų prekiauti iki 15 laipsnių siekiančiais alkoholiniais gėrimais, t. y. iki 8,5 proc. stiprumo alumi ir sidru ir iki 15 proc. stiprumo kitais alkoholiniais gėrimais. Tokiu būdu jie galėtų prekiauti ir kitais alkoholiniais gėrimais, tokiais kaip vynas, silpni alkoholiniai kokteiliai ir likeriai. Šiuo metu mugėse ir masiniuose renginiuose galima prekiauti tik natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių stiprumas iki 7,5 laipsnio, parodose – natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 proc.

Pakeitimais taip pat siekiama patikslinti išimtis, kas nelaikoma alkoholio reklama. Alkoholio reklama nebūtų laikoma interneto platformose, pavyzdžiui, tokiose kaip „Bolt Food“, skelbiama su alkoholiu susijusi informacija. Šiuo metu tokios platformos, būdamos tik tarpininkės, bet netiesioginiai alkoholinių gėrimų pardavėjai, negali skelbti informacijos, kol neturi įsigijusios licencijos.

Be to, alkoholio reklama numatoma nelaikyti ir informacijos apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, įmonių gautus apdovanojimus, alkoholinio gėrimo gamybos technologijas, tradicijas.

Naujomis nuostatomis taip pat siūloma leisti organizuoti degustacijas alkoholinių gėrimų gamybos patalpose. Šiuo metu degustacijos leistinos tik mugėse ir parodose.

Po svarstymo už šiuos teisės akto pakeitimus balsavo 63 Seimo nariai, prieš – 20, susilaikė 17 parlamentarų. Tam, kad naujos nuostatos būtų priimtos, Seimas turės balsuoti dar kartą.