Parlamentaras E. Sabutis dėl drastiškų SEB banko įkainių kreipėsi į Lietuvos banką: „20 eurų už išgryninimą – tai finansinis terorizmas“

0
118

Sureagavęs į pasipiktinimo bangą dėl drastiškai pakeltų vieno komercinio banko įkainių, Seimo narys socialdemokratas Eugenijus Sabutis kreipėsi į Lietuvos banką (LB) prašydamas ištirti situaciją ir prireikus „imtis teisės aktuose numatytų priemonių“.

„Lietuvos bankas vykdo finansų rinkos dalyvių priežiūrą. Kartu su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba jis gali ne teismo tvarka nagrinėti vartojimo ginčus dėl finansinių paslaugų.

SEB banko sprendimas daugiau nei dvigubai padidinti mokestį už grynųjų pinigų išsiėmimą tiems klientams, kurie nesinaudoja banko paslaugų planais, vartotojoms sukėlė gilų šoką. Išsigrynindamas 1000 eurų vartotojas iki šiol bankui sumokėdavo 8 eurus, o dabar priverstas mokėti 20 eurų“, – stebisi E. Sabutis.

Parlamentaras kreipėsi į LB norėdamas „atkreipti dėmesį į itin prastą situaciją komercinių bankų sektoriuje, į galimai nepagrįstai keliamus bankų įkainius ir galimai diskriminuojamus bankų klientus“.

„Toks staigus įkainių kėlimas ypač neigiamai paveiks tuos vartotojus, kurie neturi galimybės ar noro naudotis banko paslaugų planais.

Šis sprendimas neproporcingai paveiks mažas pajamas gaunančius asmenis, senyvus žmones, kurie neturi galimybės naudotis banko paslaugų planais, ypač elektroninėje erdvėje. Tai prievarta pasitelkiant bauginimą, savotiškas terorizavimas“, – komentuoja E. Sabutis.

Priežiūros institucijų aplaidumas skatina bankus piktnaudžiauti

Anot socialdemokrato, priežiūros institucijų aplaidumas skatina komercinius bankus „eksperimentuoti“ pavojingiausia šio žodžio prasme.

„Tai atrodo ypač ciniška turint galvoje, kad Lietuvoje veikiantys bankai naikina savo filialus, ypač regionuose, mažina paslaugų apimtį – ir tuo pat metu didina įkainius už pinigų išgryninimą“, – įspėja E. Sabutis.

Parlamentaras prašo LB ištirti, „ar SEB banko sprendimas kelti grynųjų pinigų išsiėmimo iš bankomatų įkainius atitinka galiojančius teisės aktus ir vartotojų apsaugos principus“.

„Komerciniai bankai privalo užtikrinti skaidrią ir sąžiningą kainodarą atsižvelgdami visų pirma į vartotojų interesus“, – rašoma kreipimesi.