Keičiasi Kelių eismo taisyklės: ką reikia žinoti apie eismo tvarką greitėjimo ir lėtėjimo juostose bei apsisukinėjant prie šviesoforo

0
378

Nuo sausio 1 d. įsigaliosiančiais KET pakeitimais keičiama specialiųjų transporto priemonių praleidimo tvarka, tikslinama stovėjimo tvarka elektromobilių įkrovimo vietose, nustatomas draudimas stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtose.

Ilgą laiką vykstant diskusijoms dėl eismo tvarkos važiuojant bendromis greitėjimo ir lėtėjimo juostomis, tikslinami KET reikalavimai ir aiškiau apibrėžiama, kokiose situacijose ir kas turi pirmumą kelyje.

Nuo Naujųjų metų įsigaliosiančiais pakeitimais aiškiau reglamentuojamos dvi eismo situacijos, kurios susidaro norint įvažiuoti į bendrą greitėjimo ir lėtėjimo juostą arba išvažiuoti iš jos.

Pagal nuo sausio 1 d. įsigaliosiantį KET 112 punkto pakeitimą, greitėjimo juosta važiuojantis ir į transporto srautą ketinantis įsilieti (persirikiuoti)  vairuotojas privalės duoti kelią transporto srautu važiuojančiai transporto priemonei (1 situacija) arba į lėtėjimo juostą persirikiuojančiai transporto priemonei (2 situacija).

Jei greitėjimo juosta važiuojančios transporto priemonės vairuotojas tęsia judėjimą ta pačia eismo juosta tiesiai (iš greitėjimo juostos į lėtėjimo juostą) ir neketina persirikiuoti į gretimą eismo juostą (įsilieti į transporto srautą), tokioje situacijoje kelią turės duoti iš kelio išvažiuojantis ir į lėtėjimo juostą besirikiuojantis transporto priemonės vairuotojas (3 situacija).

KET pakeitimuose įtvirtinta, kad apsisukdamas sankryžoje, kurioje eismas reguliuojamas šviesoforu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą judantiems eismo dalyviams (pavyzdžiui, į dešinę sukantiems vairuotojams).

Pažymėtina, kad apsisukantis vairuotojas turės pirmumą vieninteliu retai pasitaikančiu atveju – kai į dešinę sukama degant draudžiamam raudonam šviesoforo signalui, ties kuriuo pritvirtinta lentelė su žalia rodykle. Tokiu atveju į dešinę sukantis vairuotojas privalo praleisti visus eismo dalyvius, kurių judėjimo kryptį kerta.

Atkreiptinas dėmesys, kad nuo Naujųjų pastebėję specialiąsias transporto priemones su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais bei  jas lydintį transportą vairuotojai turės elgtis kitaip.

Važiuojant keliu, kuriame galima važiuoti tik viena kryptimi ir turinčiame dvi ir daugiau eismo juostų, pastebėjus specialiąsias transporto priemones, kraštinėje kairėje eismo juostoje esančios transporto priemonės turės trauktis kairėn. Visos kitos transporto priemonės, esančios dešiniau, turės trauktis dešinėn ir taip sudaryti avarinį koridorių specialiosioms transporto priemonėms. 

Dabar galiojantis praleidimo principas išlieka kelyje, kuriame viena kryptimi yra viena eismo juosta: transporto priemonių vairuotojai privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra, – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.

Eismo dalyviai turėtų visada prisiminti KET 12 punkto reikalavimą, kad eismo dalyviai visais atvejais privalo nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais ir jas lydinčioms transporto priemonėms.

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad tokia tvarka sudaromas avarinis koridorius padeda specialiosioms transporto priemonėms – ugniagesiams, greitosios pagalbos, policijos pareigūnams – nelaimės vietą pasiekti vidutiniškai iki 4 minučių greičiau. Tai ypač svarbu norint išsaugoti žmonių gyvybes ar operatyviai padėti sužeistiesiems.

Daugiau apie KET pakeitimus – www.sumin.lt/ket