Liko vos kelios savaitės pamatyti Vokietiją vos už 9 eurus: kaip tą padaryti?

0
520
beautiful vineyards at the rhine valley in Ruedesheim with cargo train

Bilietas, kuris galioja visam viešajam transportui, visą mėnesį, leidžia keliauti po nuostabaus grožio šalį. Tai, kas skamba kaip pati beprotiškiausia idėja, visą vasarą yra realybė Vokietijoje. Nereikia pavydėti – reikia tokia galimybe pasinaudoti. Tą padaryti teliko kelios savaitės – iki rugpjūčio 31 d.

„Vokietijos valdžios sprendimas sukurti tokią „pagalvę“ kovojant su infliacija – puikios žinios ir vokiečiams, ir turistams, ir net aplinkai. Milijonai žmonių galėjo aplankyti vietas, į kurias paprastai nebūtų važiavę, vokiečiai užfiksavo eismo spūsčių sumažėjimą, o gerokai sumažinta traukinių bilietų kaina prisidėjo ir prie infliacijos suvaldymo“, – sako keltų operatoriaus „DFDS Seaways“ rinkodarinių kampanijų vadovė Neringa Sinkevičienė.

Ji pastebi, kad Vokietijai šiemet atsidūrus vasaros kelionių chaoso oro uostuose epicentre, o kelionėms automobiliu brangtelėjus dėl degalų kainų, žmonės vis aktyviau domisi alternatyviais būdais keliauti.

„Iššūkiai tikrai nemažina žmonių noro pažinti svečias šalis, tik gal kiek koreguoja būdus, kaip tą padaryti – prisimenamas ir dviratis, ir viešasis transportas. Suabejoję savo laiko ir fizinių galimybių ištekliais, dažniausiai tokioms kelionėms žmonės renkasi kaimynines šalis. Tačiau pagudravus, pavyzdžiui, iki Kylio uosto nuplaukus keltu, tuomet dviračiu ir viešuoju transportu galima išnarstyti net ir Vokietiją. O bilietas dviračiui keltu – vos 15 Eur, tad patogu vykti ir su savo dvirate priemone bei pataupyti“, – sako N. Sinkevičienė.

Looking out the window passenger train moving through the German countryside near Munich.

Ką reikia žinoti apie 9 Eur bilietą?

Vos už 9 eurus kiekvienas, įsigijęs šį bilietą, likusią vasarą gali keliauti tiek kartų, kiek nori, beveik visomis viešojo transporto rūšimis visoje Vokietijoje. Tai apima autobusus, U-Bahn, S-Bahn, tramvajus ir vietinius bei regioninius traukinius. Taip pat įtraukti ir tam tikri keltų reisai Berlyne bei Hamburge.

„Svarbu atkreipti dėmesį, kad bilietas negalioja važiuojant pirmąja klase, taip pat tolimojo susisiekimo autobusais ir traukiniais (EC, IC, greitaisiais ICE). Tiesa, vienam maršrutui padaryta išimtis: su 9 eurų bilietu galima vykti važiuoti tarp Brėmeno ir Norddeich-Mole stoties“, – pažymi N. Sinkevičienė.

Bilietas yra skirtas tik vienam žmogui – perduoti jo kitam asmeniui negalima. Vaikams iki 6 metų amžiaus jo nereikia, mat Vokietijoje jie traukiniais važinėja nemokamai. Jau sulaukusiems 6-erių, reikės ir bilieto.

Patogu tai, kad bilietą galite įsigyti bet kur Vokietijoje, ir jis galios visoje šalyje. Pavyzdžiui, jeigu jį nusipirksite Kylio mieste, nuvykę į Berlyną taip pat galėsite nemokamai naudotis numatytu transportu.

Bilietus paprasta įsigyti bilietų kasose, „Deutsche Bahn“ bei kitų viešojo transporto įmonių interneto svetainėse. Yra išleista ir speciali išmaniųjų telefonų programėlė, skirta šiems lengvatiniams bilietams Vokietijoje nusipirkti.

„Šis bilietas skirtas vietiniams maršrutams, bet tai nereiškia, kad jie visi yra trumpi. Pavyzdžiui, ilgiausia iš galimų kelionių be persėdimo – iš netoli Kylio esančio Rostoko į Elsterverdą, kuris įsikūręs jau netoli Drezdeno. Visgi šio pasiūlymo žavesys yra tai, kad galite persėdinėti iš vieno traukinio į kitą kiek tik norite kartų, tad nors ir lėčiau nei greitaisiais traukiniais, jūs galite ištyrinėti visą Vokietiją nuo Šiaurės jūros iki Alpių“, – sako N. Sinkevičienė.

Ir net ne tik Vokietiją! Nors bilietas daugiausia taikomas vietiniam susisiekimui, tačiau yra ir išimčių: su juo galima važiuoti Bavarijos regioniniu traukiniu (BRB) į netoliese esantį Zalcburgą ir Kufšteiną Austrijoje, taip pat yra galimybių pasiekti Šveicariją, Lenkiją, Nyderlandus, Belgiją.

DFDS rekomenduoja 3 idėjas nepamirštamai kelionei traukiniu Vokietijoje:

Palei jūrų pakrantes

Nors Vokietija paprastai nesiejama su smėliu ir jūra, tačiau iš tiesų Šiaurės ir Baltijos jūros pakrantėse gausu kerinčių vaizdų ir galimybių įdegti. Verta aplankyti ne tik patį Kylį, bet iš jo pasiekti ir Brėmerhafeną, Kukshafeną prie Šiaurės jūros. Arba vyki į Rytus ir palyginti vokiškus Baltijos jūros kurortus su lietuviškais ar latviškais, patyrinėti įstabią senųjų Hanzos miestų architektūrą.

„Neapsigausite nusprendę pasiekti Riugeno salą, kuri vadinama viena gražiausių Europoje. Ryškiai baltos kreidos uolos nuo pakrančių šauna į dangų, bangos skalauja šviesų ir minkštą smėlį, o elegantiški kurortai tiesiog keri savo medine architektūra“, – vardija N. Sinkevičienė.

Verta išnaudoti progą pamatyti ir kitoje Jutlandijos pusiasalio pusėje esančią Zilto salą, kuri yra be galo mėgstama pačių vokiečių ir net vadinama „Šiaurės jūros karaliene“.

Industrinė didybė

Vasara daugumai asocijuojasi su paplūdimiu, bet norintiems kitokių įspūdžių siūloma patraukti į pramonine praeitimi garsėjančią Rūro žemę. Joje didžiąją XX a. dalį veikusios didelės anglių kasyklos ir plieno gamyklos yra tapusios neatsiejama kraštovaizdžio dalimi. Šiandien čia kalnakasybos jau seniai nebėra, o Ruhrgebiet virto muziejumi po atviru dangumi.

Industriniu paveldu besididžiuojantis kraštas yra sukūręs ir specialų pramoninį Rūro žemės maršrutą. Keliaudami juo pamatysite aukštakrosnes, dujofikacines krosnis ir vėjo bokštus, kurie iki šiol formuoja Rūro regiono veidą. Nemažai buvusių gamybinių objektų yra saugomi kaip paminklai, o pramoninis kompleksas „Zollverein“ net įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.  

„Priešingai nei gali pasirodyti, senosiose gamyklose nėra slogios atmosferos, jos nėra tiesiog niūrios atminties vietos. Jos, pavyzdžiui Duisburgo „Landschaftspark“, jau seniai virtusios „gyvomis“ pramoninėmis ir kultūrinėmis erdvėmis bei patraukliomis renginių vietomis, pritraukiančiomis turistus“, – pažymi DFDS atstovė.

Landschaftspark is an industrial public park located in Duisburg, Germany

Vynuogynais nuaugusios kalvos

Ieškantiems ramios kelionės, kai nereikia skubėti, o galvą nuo rūpesčių pravėdinti norisi žvelgiant į tarp upių įsispraudusias žalias kalvas, verta keliauti į Reino kraštą-Pfalcą. Beje, tai ir geriausias Vokietijos regionas vyno mėgėjams, mat jame vynininkystė gyvuoja jau daugiau kaip 1000 metų.

Populiariausias traukinių maršrutas čia yra tarp Kelno ir Koblenco – dviejų pagrindinių Reino upės miestų. Šis maršrutas, kurį traukiniu nuvažiuosite per mažiau nei valandą, 80 km driekiasi prie ikoniškosios upės. Būtina aplankyti ir vaizdingąjį Heidelbergą – universitetinį miestą, garsėjančiu barokiniu senamiesčiu, gražiais upės vaidais ir įspūdinga pilimi ant kalvos.

O geriausia pažinti šio krašto kultūrą – tai vietiniais traukiniais keliauti po garsiajame Vokietijos vyno kelyje esančius miestelius, tokius kaip Bockenheim, Bad Dürkheim, Neustadt ir Landau. Vyno kelias yra seniausias iš Vokietijoje sukurtų specialių maršrutų, ir kasmet pritraukiantis gamtos bei maisto gurmanus.

„Važiuodami traukiniu tarp Reino miestų, būtinai pasistenkite atsisėsti prie lango. Tai viena vaizdingiausių kelionių traukiniu Vokietijoje, o nuostabus kalvoto regiono kraštovaizdis įstrigs visam gyvenimui“, – rekomenduoja N. Sinkevičienė.