Pereina prie skandinaviško modelio?

0
394

Vilniaus gatvėmis rieda vis daugiau ekologiškų autobusų.

Planuojama, jog iki 2020 m. sostinės autobusų parkas pasipildys 5-iais elektra varomais, 70-čia triašių hibridinių, 50-čia dviašių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų ir 10-čia mažos talpos dyzelinių autobusų. Įgyvendinus šį sostinės viešojo transporto atnaujinimo etapą, seniausi Vilniuje eksploatuojami autobusai bus vos penkerių metų. Suspaustomis dujomis varomo transporto šalyje daugėja. Ypač daug tokių autobusų ir automobilių Švedijoje bei kitose Skandinavijos šalyse. Šis kuras už suskystintas dujas gerokai ekologiškesnis ir ekonomiškesnis. Privačių tokiu kuru varomų mašinų savininkais Lietuvoje peikia tik labai retą kolonėlių tinklą, kur tokiomis suspaustomis dujomis galima užpildyti bakus. Vilniuje visą parą tokia veikianti kolonėlė – tik viena.

„Pirmasis Vilniaus viešojo transporto revoliucijos etapas praktiškai įgyvendintas – kadencijos pradžioje sutvarkę miesto finansus, šiemet skiname vaisius ir turėsime naujausią autobusų parką Europoje. Tai jau keičia vilniečių įpročius –  viešasis transportas po labai ilgo laiko vėl populiarėja. Todėl kitas mūsų svarbus žingsnis – po truputį pereiti prie hibridinių ir elektrinių transporto priemonių, ką ir padarysime artimiausiu metu”, –  sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ valdybai patvirtinus tolimesnį transporto priemonių atnaujinimo planą, dar šiais metais bus skelbiamas 135 naujųjų autobusų viešųjų pirkimų konkursas. Planuojama autobusų įsigijimo sandorio vertė yra 38,5 mln. eurų.