Po truputį aiškėja, kaip keisis gatvės prie naujojo „Akropolio“ Vingyje

0
247

Visuomenei pristatyti gatvių prie naujai iškilsiančio „Akropolis Vingis“ ir daugiabučių kvartalo „reVingis“ rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai. Rekonstruojant gatves daug dėmesio skirta pėsčiųjų ir dviračių takams bei želdynams.

Planuojama Eigulių gatvės atkarpos tarp Tūkstantmečio, Geležinio Vilko gatvių ir Savanorių prospekto žiedinės sankryžos rekonstrukcija. Taip pat bus rekonstruojama ir Geležinio Vilko gatvės dalis nuo Savanorių prospekto žiedinės sankryžos iki Geležinio Vilko g. 25, sankryža tarp Geležinio Vilko ir Tūkstantmečio gatvių. Bus pertvarkyta į Vingio parką vedančios M. K. Čiurlionio gatvės dalis bei Gerosios Vilties gatvės dalis. Visi darbai bus vykdomi „Akropolis Group“ valdomos bendrovės lėšomis.

Susitikimuose su gyventojais jau buvo pristatyti gatvių rekonstrukcijų projektiniai pasiūlymai, projektuotojų įvertintos išgirstos visuomenės pastabos. Šiuo metu po visuomenės svarstymų ir pastabų projektiniai pasiūlymai pateikti įvertinti savivaldybei.

Rekonstruoti šį transporto mazgą prireikė dėl šalia atsirasiančių ir visiškai šioje vietoje miesto veidą pakeisiančių projektų: „reVingis“ – keturių gyvenamųjų kvartalų šalia Neries krantinės (kartu bus tvarkoma ir krantinė) ir vieno administracinio pastato statybos bei „Akropolis Vingis“  komplekso statybų.

Geležinio Vilko g. ir Gerosios Vilties g. sankryžą planuojama pertvarkyti į žiedinę. Taip pat planuojamas  požeminis lengviesiems automobiliams skirtas įvažiavimas į daugiafunkcinio komplekso požeminę automobilių saugojimo aikštelę, po gatve  projektuojamas pėsčiųjų bei dviračių perėją po Geležinio Vilko gatve.

Projektuotojai  UAB „INHUS Engineering“ tikisi, kad įgyvendinus šiuos sprendinius sankryža taps nepertraukiamo eismo. Tai padidins eismo pralaidumą ir užtikrins saugų bei patogų susisiekimą visiems eismo dalyviams.

Gerosios Vilties g. kaip ir ankstesnių rekonstrukcijų metu formuojama ramaus eismo gatvė, apsupta gyvenamųjų namų. Numatomi platūs pėsčiųjų takai, atskiras dviračių takas, žalieji plotai, esama medžių alėja papildoma naujais želdiniais. Didesni infrastruktūros mazgai gausiai apsodinami įvairaus aukščio želdiniais. Pėstiesiems projektuojama Gerosios Vilties gatvės atkarpa požemine perėja susijungs su M. K. Čiurlionio gatve. Tai bus pagrindinė „Akropolis Vingis“ pėsčiųjų jungtis su Vilniaus miesto centru.

M. K. Čiurlionio gatvė ves į Vingio parką ir gyvenamuosius kvartalus. Iš šios gatvės nėra numatytų įvažiavimų į prekybos pastato stovėjimo aikštelės. Dviračių takas projektuojamas kairėje gatvės pusėje. Šioje gatvėje esanti senų tuopų alėja išliks. M. K. Čiurlionio gatvėje kuriama apsisukimo aikštelė ir lankytojų išleidimo vieta, užtikrinanti automobilių pralaidumą siauroje gatvėje.

Eigulių gatvėje numatyta įrengti žiedinę sankryžą, pačią Eigulių gatvę pertvarkyti įrengiant papildomą eismo juostą nuo Neries upės pusės link daugiafunkcinio komplekso, dviračių taką taip pat patogius šaligatvius ir perėjas pėstiesiems. Kadangi numatomas intensyvus automobilių eismas, pėsčiųjų ir dviračių takai nuo važiuojamosios dalies bus atskirti želdiniais. Eigulių gatvėje nuo Geležinio Vilko link Elektrinės gatvės bus įrengta nauja dviračių tako atkarpa, kuri prisijungs prie rengiamo Elektrinės ir Eigulių gatvių remonto projekto.

Eigulių gatvėje bus įrengiamas lygiagretus parkavimas gatvėje, kuris taip pat kurs fizinę kliūtį nuo važiuojamosios dalies.

Geležinio Vilko gatvė liks tranzitine, kurią pėstieji ir dviračiai kirs požemine perėja. Šioje gatvėje taip pat numatomos dvi autobusų stotelės, kelias iki stotelių numatomas kaip parkelis prie gyvenamųjų namų ir atvira viešoji erdvė prie prekybos pastato.

Gatvėse ir aplinkinėse teritorijoje bus pasodintas 491 naujas medis, įrengta beveik 9 tūkst. kv. m krūmų plotų, virš 10 tūkst. kv. m tvariai šienaujamų pievų, 941 kv. m žolinių augalų plotų ir 389 kv. m šlapbalių.

Savivaldybė taip pat toliau vertins aplinkinės teritorijos plėtros perspektyvą, bendrus miesto susisiekimo poreikius ir planuos infrastruktūros plėtrą, kurios dalis bus įrengiama pagal su šia plėtra ir ateityje  sudaromas infrastruktūros plėtros sutartis.