Siūlo sostinės vairuotojų atlyginimus kelti vidutiniškai 20 proc.

0
179

Lapkritį UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) kiekvienam darbuotojui atlyginimas kils 10 procentų. Didesnis atlyginimo augimas numatytas vairuotojams, vidutiniškai 20 procentų pagal naują darbo apmokėjimo sistemą. Jeigu darbuotojų profsąjunga sutiks su naujos darbo apmokėjimo sistemos siūlymu, didesni atlyginimai visus pasieks jau gruodžio pradžioje.

Nauja darbo apmokėjimo sistema buvo pateikta profesinei sąjungai kaip pasiūlymas, kuris padėtų gerinti darbo sąlygas esamiems darbuotojams ir į bendrovę pritraukti naujų vairuotojų. Šiuo metu VVT trūksta apie 200 viešojo transporto vairuotojų.

Atlyginimas VVT darbuotojams bus keliamas Vilniaus miesto savivaldybės tarybai padidinus finansavimą ir skyrus papildomus 3,2 mln. eurų darbo užmokesčio fondui. Tai bus jau trečiasis VVT darbuotojų darbo užmokesčio kėlimas nuo 2021 m. rugsėjo.

Remiantis šių metų antrojo ketvirčio duomenimis, pagal siūlomą darbo apmokėjimo sistemą vairuotojų vidutinis atlyginimas pakiltų nuo 1724 eurų prieš mokesčius iki 1952 eurų, o kitų darbuotojų – nuo 1716 iki 1888 eurų prieš mokesčius.

Teisingesnis apmokėjimas visiems

Nauja darbo apmokėjimo sistema siekiama pasiūlyti konkurencingą atlygį, mažinti skirtingų tą patį darbą dirbančių darbuotojų uždarbio atotrūkį, įvesti aiškumą dėl atlyginimo nustatymo ir jo dedamųjų.

„Kuriant darbo apmokėjimo sistemą buvo pasitelkta darbuotojų nuomonė. Dauguma darbuotojų pritarė, kad sistema turi būti aiškesnė, su mažesniu priedų skaičiumi. Kita vertus, darbuotojams buvo svarbu, kad didėtų valandinis atlyginimas, būtų atsižvelgta į jų darbo stažą, darbo sudėtingumą, pertrauktą grafiką. Objektyviai įvertinome ir dalį priedų palikome, o kitus perkėlėme į bazinį atlyginimą“, – sako VVT direktorius Darius Aleknavičius.

Bendrovės vadovo teigimu, nauja apmokėjimo sistema užtikrins vienodas sąlygas visiems darbuotojams ir daugiau teisingumo visų darbuotojų atžvilgiu. Bus užkirstas kelias situacijoms, kai už atliekamą tą patį ir lygiavertį darbą buvo fiksuojami apmokėjimo skirtumai.

„Aiški, teisinga ir motyvuojanti darbo apmokėjimo sistema padėtų mums pritraukti trūkstamų darbuotojų. Tam, kad šiuo aukštos infliacijos periodu darbuotojai jau prieš žiemos šventes galėtų džiaugtis didesniu darbo užmokesčiu, reikia šį klausimą spręsti kuo skubiau. Esame atviri dialogui, argumentuotiems ir pagrįstiems profesinės sąjungos siūlymams“, – sako bendrovės generalinis direktorius.

Motyvacinis priedas už darbo kokybę

Siekiant suteikti darbuotojams didesnę motyvaciją bei didinti viešojo transporto paslaugų kokybę vilniečiams, naujoje darbo apmokėjimo sistemoje siūloma keisti darbo vertinimo tvarką. Ji bus paremta iki šiol buvusia gerąja praktika išlaikant įprastus vertinimo kriterijus, pavyzdžiui, punktualumas, saugumas, kokybiškas keleivių aptarnavimas.

„Pagal naują tvarką puikiai savo darbą atliekantiems vairuotojams mėnesinė priemoka numatyta virš 250 eurų. Norime, kad nauja tvarka labiau motyvuotų mūsų vairuotojus, todėl bus atsisakyta „baudimo“ praktikos, kuomet už pažeidimus būdavo vykdomi išskaitymai iš atlyginimo. Negana to, pirmus trejus mėnesius šią sistemą bandysime kartu su vairuotojais, kaip būtų galima ją patobulinti, nagrinėsime individualius atvejus“, – sako VVT personalo ir žmogiškųjų išteklių valdymo skyriaus vadovė Greta Jezukevičienė.