Didžioji dauguma Lietuvos gyventojų nori, kad jų daugiabučiuose namuose būtų įrengtos parduotuvės, kepyklėlės, sporto klubai ir klinikos. Ranka pasiekiamų paslaugų ypatingai pageidauja jaunesni didmiesčių gyventojai, vyresni žmonės regionuose jas vertina kiek atsargiau.
Vienos iš didžiausių Lietuvoje NT plėtros bendrovių „Omberg group“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kokių paslaugų šalies gyventojai labiausiai nori pirmuosiuose savo daugiabučių aukštuose.
„Vilniaus miesto savivaldybės jau prieš kurį laiką priimtas sprendimas skatinti komercinių patalpų kūrimą naujai statomuose daugiabučiuose keičia miegamųjų miesto rajonų veidą, tai – aiškiai matoma tendencija.
Pastebime, kad ji pasiteisina abipusiai: kasdienės paslaugos prie pat namų yra patrauklios gyventojams, o verslas taip pat noriai kuriasi tokiuose rajonuose, kaip Viršuliškės ar Pilaitė, kuriuose anksčiau patogių erdvių komercinei veiklai trūkdavo“, – sako „Omberg group“ Pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė.
Ekspertės teigimu, renkantis naują būstą, jo vietą svarbu įvertinti keliais aspektais: ne tik pagal atstumą nuo centro, susisiekimą su darbo vieta bei vaikų mokyklomis ar darželiais, bet ir pagal kaimynystę.
„Dalis naujakurių į pastarąjį aspektą dėmesį atkreipia tik jau apsigyvenę naujoje erdvėje, kai jiems svarbios kasdienės paslaugos ima trūkti ar ją pasiekti yra nepatogu. Todėl labai raginame klientus visuomet įvertinti savo gyvenimo būdą ir poreikius. Patrauklios kaimynystės pasirinkimas – labai individualu. Daliai žmonių itin svarbu gyventi šalia žaliųjų zonų, kitiems – prie namų turėti socializacijos erdves.
Norėdami atliepti kuo didesnės visuomenės dalies poreikius bei paskatinti naujakurius įvertinti savo prioritetus, atlikome tyrimą, kurio rezultatai rodo, kad paslaugų kaimynystė – tikrai svarbi“, – sako E. Gudauskienė.
Tyrimas atskleidė, kad savo name Lietuvos gyventojai labiausiai pageidauja turėti kepyklėles ir parduotuves (25 proc.), didelio populiarumo sulaukė ir sporto klubai (20 proc.) bei klinikos (18 proc.). 14 proc. apklaustųjų pirmajame namo aukšte norėtų rasti grožio paslaugas, dar 11 proc. – kavines, 10 proc. – greito maisto užkandines. Vaikų darželio savo namuose norėtų 9 proc. apklaustųjų.
„Šios įžvalgos atliepia ir mūsų strategiją. Pavyzdžiui, Viršuliškėse esančių „Skylum“ daugiabučių pirmuosiuose aukštuose jau įkurdinome maitinimo paslaugas teiksiančią įmonę, kviečiame prisijungti ir gyventojų labai pageidaujamas parduotuves, klinikas bei sporto erdves. Pilaitės „Vyšnių“ projekto pirmuosiuose aukštuose tuo tarpu kurtis nusprendė biuras, tai – įdomi naujovė“, – sako „Omberg group“ atstovė.
Jos teigimu, tai, jog galimybe įsikurti pirmuosiuose daugiabučių aukštuose ima domėtis ir biurai, bendradarbiavimo erdvės – dar viena nauja tendencija, galinti užtikrinti patogesnį, šiuolaikinius „darbo iš bet kur“ standartus atitinkantį gyvenimą.
Tiesa, daugiau nei 40 proc. respondentų tyrime sakė, kad savo daugiabutyje nenorėtų jokių paslaugų. Šį atsakymą aktyviausiai rinkosi vyresnio amžiaus žmonės bei regionų gyventojai.
„Komercinių erdvių pirmuosiuose namų aukštuose koncepcija yra naujai atgimusi – sovietinė statyba, kuria ir pasižymi didelė dalis miegamųjų rajonų ne tik Vilniuje, bet ir visoje šalyje, nieko panašaus neturėjo. Tad tai – naujų įpročių formavimas, kurį galbūt ne visi priima iš karto, tačiau jauni žmonės jau akivaizdžiai įvertino“, – sako E. Gudauskienė.