Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė „Amber Food“ skundą ir pripažino, kad bendrovei keliolikos tūkstančių bauda už klaidinančią reklama skirta pagrįstai

0
191

Konkurencijos taryba nustatė, kad „Charlie pizza“ ir „La Crepe“ skleistos reklamos, kuriose skelbta apie picoms taikomas iki 66 proc. ir iki 50 proc. nuolaidų akcijas, klaidino vartotojus, nes sudarė sumažintų kainų regimybę. Už Reklamos įstatymo pažeidimus maitinimo tinklus valdančiai bendrovei „Amber Food“ iš viso skirta baudų už 13 488 Eur.

Tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba nustatė, kad maksimalią 66 proc. nuolaidą „Charlie pizza“ pasiūlė tik vienai rūšiai iš 39 picų asortimento. Tokia tariama akcija minėtame tinkle truko 9 mėnesius – nuo 2017 m. balandžio iki 2018 m. sausio. „La Crepe“ taip pat daugiau kaip 10 mėnesių (nuo 2017 m. gegužės iki 2018 m. kovo) reklamavo iki 50 proc. tariamas nuolaidas picoms.

Konkurencijos tarybos išvadas patvirtinęs Teismas konstatavo, kad skleistos reklamos neatitiko Reklamos įstatymo reikalavimų, kadangi bendrovė neužtikrino reikšmingo prekių kiekio su maksimalia nuolaida, be to, dėl ilgos šių akcijų taikymo trukmės akcijų kainoms tapus įprastinėmis, reklamose nurodytos tariamos nuolaidos vartotojams sudarė sumažintų kainų regimybę. Taigi, vartotojai negavo naudos (sutaupymo), kurio, atsižvelgdami į reklamų turinį, pagrįstai galėjo tikėtis.

Teismo vertinimu, toks akcijų organizavimas, pratęsiant nuolaidų galiojimo laikotarpį, galėjo  supainioti vidutinio vartotojo suvokimą, kad tai yra apskritai akcija, nes jos prarado laikinumo pobūdį.

Pirmosios instancijos teismo sprendimas per 30 dienų nuo jo paskelbimo gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.