Interneto parduotuvėse neperkame dėl informacijos trūkumo ir nepatogaus pristatymo

0
167

Apsipirkinėdami internetu pirkėjai linkę nebaigti pirkimo jeigu jų norimai prekei trūksta išsamaus aprašymo, kokybiškų nuotraukų, arba jeigu neranda jiems patogios pristatymo galimybės, rodo „Klix“ mokėjimų sprendimų užsakymu atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.

Paklausti, kodėl nebaigia pradėto pirkimo interneto parduotuvėje, lietuviai dažniausiai kaip priežastį nurodo nepakankamai išsamų prekės aprašymą arba jo nebuvimą pagrindiniame puslapyje – tokį trūkumą paminėjo 53 proc. apklaustųjų. Tokia pat situacija ir kaimyninėse Baltijos šalyse – šią problemą įvardijo 55 proc. latvių bei 60 proc. estų.

Antrasis trūkumas, kurį pastebėjo 32 proc. respondentų Lietuvoje – per mažas  pristatymo galimybių pasirinkimas. Gyventojų atsiliepimai rodo, kad daugumai pirkėjų svarbūs pardavėjo suteikiami pristatymo variantai, tačiau neretai perkant elektroninėse parduotuvėse, kokios yra pristatymo galimybės, pirkėjas sužino tik jau patvirtinęs pirkimą ir perėjęs prie apmokėjimo už prekę.

33 proc. apklaustųjų nurodė, kad rinktųsi tą elektroninę parduotuvę, kurioje galima pasirinkti patogią atsiskaitymo galimybę – jų netenkina ribotos atsiskaitymo galimybės, tokios kaip siūloma atsiskaityti, įvedant kortelės duomenis arba apmokėti už pirkinius gavus sąskaitą elektroniniu paštu. 25 proc. respondentų paminėjo, kad apsisprendimui pirkti konkrečioje elektroninėje parduotuvėje įtakos turi ir informacijos apie pačią įmonę trūkumas, o 30 proc. įvardijo, kad pasitikėjimo el. parduotuve nekelia neprofesionalus svetainės dizainas. 22 proc. pažymėjo, kad nuo apsipirkimo konkrečioje internetinėje parduotuvėje juos gali atgrasyti puslapyje esančios gramatinės klaidos.

Trečdalis apklaustųjų kaip didelį el. parduotuvės trūkumą įvardijo patogaus paieškos įrankio nebuvimą – jei sunku rasti norimą prekę, 31 proc. lietuvių negaišta laiko ir renkasi kitą parduotuvę. 18 proc. nepasitikėjimą el. parduotuve kelia kitų pirkėjų atsiliepimų apie ją nebuvimas. Be to, beveik ketvirtadalis apklaustųjų (24 proc.) paminėjo, kad pirkimo el. parduotuvėje nebaigia, jei to negali padaryti neprisiregistravę – tokia dalis žmonių norėtų naudotis pirkimo anonimiškai galimybe.

„Pandemija mus įpratino apsipirkinėti internetu daugiau nei bet kada anksčiau, tad norėdami konkuruoti, verslai turėtų investuoti į savo interneto parduotuvės patrauklumą vartotojui – juk dažnas klientas fizinėje parduotuvėje net nėra apsilankęs, patirtis skaitmeninėje erdvėje jam yra vienintelė. Norint, kad klientas grįžtų, į šią patirtį reikia investuoti. Prekybininkams rekomenduojama periodiškai atnaujinti ir tobulinti el. prekybos platformas bei siūlomas atsiskaitymo galimybes, kad kliento patirtis būtų kuo geresnė. Apklausos duomenys rodo, kad pirkėjai vertina galimybę atsiskaityti greitai ir patogiai – tai leidžia verslininkams parduoti daugiau. Įsigydami brangesnę prekę, klientai vertina galimybę išskaidyti pirkimo sumą į kelis mokėjimus. Tokia galimybe dažniausiai naudojamasi perkant elektros prekes ir baldus, sumą dalijant į tris ar daugiau mažesnių mokėjimų. Šiuos privalumus mato vis daugiau prekybininkų todėl tokia funkcija naudojasi vis daugiau elektroninių parduotuvių”, – sako „Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovas Romas Čereška.

Remiantis statistikos departamento duomenimis, 2022 metais apie 60 proc. Lietuvos pirkėjų (16-74 metų amžiaus grupėje) prekes pirko internetu, daugiausiai apsiperkančiųjų elektroniniu būdu – 16-44 metų amžiaus grupėje. Ženkliai augo ir finansinių paslaugų el. vartotojų dalis – jomis 2022 metais naudojosi 21 proc.  gyventojų.

Baltijos šalių gyventojų apklausą apie apsipirkimo internetu įpročius „Klix“ mokėjimų sprendimo užsakymu atliko tyrimų agentūra „Norstat“. Apklausa buvo atlikta 2022 metų pavasarį, kiekvienoje iš Baltijos šalių internetu apklausiant po daugiau nei 700 respondentų nuo 18 iki 74 metų.