Vilniuje per dvejus metus – virš 15 priemonių lėktuvų keliamo triukšmo valdymui

0
240

Jau šiais metais planuojama išanalizuoti galimybes pritaikyti papildomas priemones, tokias kaip uždelsto lėtėjimo operacijos, antžeminis orlaivio manevringumas vienu varikliu ir pan. Taip pat bus nustatyti naktiniai apribojimai mokomiesiems skrydžiams.

Kartu su operacijų triukšmo mažinimu 2019 m. numatoma ir antroji veiklos kryptis – maršrutų korekcijos ir jų laikymosi kontrolė. „Oro navigacijos“ specialistai planuoja pakoreguoti vieną iš artėjimo tūpti maršrutų bei sumažinti zoną, kurioje virš Vilniaus leidžiamas lėktuvų manevringumas, taip užtikrinant, kad orlaivių triukšmas paveiktų kuo mažesnį gyventojų skaičių.

Trečioji triukšmo mažinimo priemonė – nuolatinė triukšmo stebėsena ir matavimas. Metų pradžioje pilnai veikti pradėjo Vilniaus oro uosto triukšmo monitoringo sistema, kuri pasitelkdama „Oro navigacijos“ turimas technines priemones leis sekti, kaip orlaiviai laikosi nurodytų reikalavimų. Su šia monitoringo sistema triukšmo valdymo kontrolę pilnai perėmė Vilniaus oro uosto specialistai. Tai reiškia, jog pats oro uostas galės atlikti triukšmo vertinimą, skundų analizę bei sudaryti triukšmo žemėlapius.

Ne viena kovos su triukšmu priemonė Vilniaus oro uoste veikti pradėjo dar 2018 m. – nakties metu buvo uždrausta orlaivius stabdyti padidinus pasipriešinimą orui ar vykdyti triukšmingų orlaivių variklių bandymus. Įsigaliojo ir reikalavimas taikyti triukšmą mažinančias procedūras kylant (angl.: Noise Abatement Departure Procedures).

Dar 2017 m. penktadaliui išskridimo maršrutų buvo nustatytos nuoseklaus aukštėjimo (angl. Continuous Climb Operations) procedūros. Jas taikant orlaivio aukštėjimas vyksta nuolat, tad taip galima sumažinti triukšmo poveikio laiką ir intensyvumą.